15 Temmuz 2015 Çarşamba

TRE-003 DASTARATAN - İNCE ERİŞ DAĞLARI (1635 M.)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bugün ki planda, yine Beydağlarına araç ile sabahın ilk ışıklarıyla giderek orta zorlukta bir parkurda bisiklet binmek vardır. Pazar sabahı 06:30 da arkadaşlar ile buluşarak Altınyaka yolu üzerinden Hisarçandır'a doğru hareket ediyoruz. Ant-054 Rotasını takip ederek Elmayanı Mevkiine ulaşıyoruz. Aslında yine Üçoluk Köyü tarafına doğru orman içerisinde devam eden bir parkur yapmak vardı ama, arkadaşlarımızın Sarıçınar Zirvesine hiç çıkmamış olması ve manzarayı merak etmeleri sebebiyle Sarıçınar Zirvesine çıkmaya karar veriyoruz. Buradan sonra yaklaşık olarak 3 km lik bir tırmanış parkuru ile Sarıçınar Dağı zirvesine ulaşılmaktadır. Zirveye ulaştığımızda saatin henüz erken olması ile öğleden sonra ki zaman diliminde yürüyüş etkinliği de yaparak günü daha eğlenceli hale dönüştürmeyi planlıyoruz. Bulunduğumuz bölgeye yakın olan ve kalan zamanımızı dolu dolu yaşayabileceğimiz Dastar Atacağı zirvesini yapabilmeyi umut ederek harekete geçiyoruz. Sarıçınar zirvesinden Elmayanı mevkiine inerek bisikletlerimizi aracımıza yükleyerek, yürüyüş için hazırlanıyor, gerekli ihtiyaçlarımızı alarak yola çıkıyoruz. Elmayanı mevkiinden Dastar Atacağı Dağını karşımıza aldığımızda, sağda deniz ve solda Feslikan Yaylası manzarası vardır. Önümüzde zirveye dik olarak tırmanan dağın batı yakasında ki sırt bölgesi vardır. Zirveye doğru dik kayalıklar görünse de, amacımız bu sırtı takip ederek zirveye ulaşabilmektir. Ancak bir süre ilerledikten sonra, dağın güney yamacına devam eden bir patika ile karşılaşıyoruz. Son zamanlarda yoğun kullanılmamış olsa da, oldukça düzgün ve belirgin bir patikadır. bir süre patikayı takip ediyoruz ve dağın denize bakan yüzünde ki kayalıklara doğru ilerlediğini görüyoruz. Bu istikametin planladığımız rotadan saptığını ve bizi zirveye ulaştıracağı konusunda tereddüt yaşıyoruz. Bir süre kararsız kalıyor ve zirveye çıkmasa dahi, kayalıklarda güzel manzara olabileceği düşüncesi ile patikayı takip etmeye karar veriyoruz. 1400 metre rakımda, ağaçların gölgesinde, serin bir hava da ve sadece rüzgarın sesi ile ilerliyoruz. Kayalık bölgeye yaklaştığımızda patika zaman zaman belirginliğini yitiriyor. Taşlardan yapılmış bir kaç baba ile patikayı takip etmeyi başarıyoruz. Kayalık bölgeye ulaştığımızda artık yukarıya doğru dikkatli bir şekilde kaya tırmanışı ile devam ediyoruz. Kayaların tepe noktasına ulaştığımızda masmavi Akdeniz manzarası ve arkamızda, dağın sarp kayalık ve dik zirvesi görünüyor. Manzaranın bir süre tadını çıkarttıktan sonra ilerleyen saat ile birlikte devam etmeye karar veriyoruz. Zirveye doğru kayalık ve dik bir yamaç bizi bekliyor olsa da, hem zirve hem de dağın diğer yüzünden parkuru tamamlayabilme umuduyla kararlı bir şekilde zaman zaman toprak, zaman kayalık alanda tırmanışa devam ediyoruz. Yükselmeye devam ettikçe bazı bölgelerde zemin kayganlaşmakta ve tutunmak için ağaç kökleri ve taşlardan destek alarak devam etmekteyiz. Zorlu bir tırmanıştan sonra sağa doğru dere yatağından tırmanış kolaylayarak düzgün bir şekilde yükselmeye devam ediyor. Yukarıya çıktığımızda tepe noktasına ulaşıyoruz ama Antalya tarafında daha aşağıda kalan kayalık bir zirve ve batı yönünde halen yükselen bir yamaç olduğunu görüyoruz. Dolayısıyla batıya doğru zirveye ulaşmak için tırmanışa devam ediyoruz. Bundan sonra ki bölümde tırmanış devam etse de zorlu ve riskli değildir. Tepeye ulaştığımızda batı yönüne doğru düz bölge devam etse de, zamanın ilerlemesiyle artık ilerleyişimize son veriyor ve kısa bir moladan sonra dönüşe doğru devam ediyoruz. Bir süre geldiğimiz istikamette inişle devam ettikten sonra Kuzeye doğru yönelerek ormanlık alan içerisinde iniş ile devam ediyoruz. Aşağıda karşılayan patika bizi Üçsöğüt Yaylası yoluna ulaştırıyor. Üçsöğüt Yaylası yolu aracımızdan çok aşağı bir bölgeye çıktığı için, bu yol üzerinde bir süre ilerledikten sonra sola orman içerisinden ilerlemeye devam ederek hafif tırmanışla Elmayanı Mevkiine ulaşıyor ve güzel bir günü dolu dolu iki etkinlikle tamamlıyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 8 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :1630 m.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Yol Yapısı :Tamamına yakın bölümü patikadır.

Başlangıç Noktası : Elmayanı Mevkii.
Bitiş Noktası :Elmayanı Mevkii
Su Kaynakları : Parkur üzerinde su yoktur.
Alış-Veriş Alanları : Parkur içerisinde alış veriş alanı yoktur.
Konaklama : Elmayanı Mevkii haricinde kamp için çok uygun değildir.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...