23 Mart 2015 Pazartesi

ANT-074 KOCAİN MAĞARASI

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

KOCAİN MAĞARASI

Gelen ilkbaharla birlikte doğanın uyanışına şahit olmak ve doğanın bizlere sunduğu güzelliklerden bir tanesi olan Kocain Mağarasını ziyaret etmek üzere rotamızı planlıyoruz. Antalya'ya yaklaşık olarak 50 kilometre uzaklıkta bulunan Kocain mağarası'na son bir kaç kilometreye kadar asfalt yol ile ulaşmak mümkün olup, sonrasında ki toprak yol ile birlikte dikleşen eğimde artmaktadır. Bu duruma göre öğle yemek molası vereceğimiz bölgeyi ve dönüş zamanını da planlayarak Antalya Varyant Seyir Terasından hareket ediyoruz. Antalya-Burdur istikametine devam ederek, Kent Ormanı Meşe Kapısı'na gelmeden sağa ayrılan yol ile birlikte, hem anayol trafiğinden kurtularak hemde doğa ile başbaşa kalarak hafif tırmanışla ilerliyoruz. Duacı, Başköy, Kızıllı ve Ekşili Köyüne kadar, karşımızdan esen poyraza karşı bir kat daha fazla güç harcayarak pedallıyoruz. Ekşili Köyün Camili Köyü yönüne devam ederken, yükselen güneş ile birlikte poyraz şiddetini biraz azaltıyor ve bir nebze rahatlıyoruz. Ahırtaş Köyünden sonra Kocain Mağarası tabelası ile gösterilerek sola ayrılan yol ile ilerlemeye devam ediyoruz. Dağlık bölgeye geldiğimizde eğim artıyor ve asfalt yolda tırmanışa başlıyoruz. Bir kaç zigzag çizdikten sonra ulaştığımız tepede yol kenarında çay molası vermiş olan ve Ahırtaş Köyünden gelen çoban ablalarımızın odun ateşinde pişmiş çaylarına ortak oluyoruz. Biraz sohbetten sonra uzaklaşan keçilere yetişmek üzere hareket eden ablalardan ayrılıyor ve Kocain Mağarasına ulaşabilmek umuduyla tırmanışa devam ediyoruz. Bir kaç kilometre sonra yine tabela ile sağa ayrılan toprak yol ile sertleşen eğime karşı tükenmekte olan enerjimizle direnmeye devam ediyoruz. Uzaklarda ki Bozburun Dağı ve Serik harası manzarası ile bir nebze gücümüzü topluyor ve uygun bir noktada öğle yemek molamızı veriyoruz. Mağaraya çok yaklaştığımızın farkındayız ancak, bitkin düşmemek ve etkinlikten bedenen zarar görmemek adına enerjimizi toplamak üzere molamızı muhteşem manzara ile tamamlıyoruz. Yaklaşık olarak 1 kilometre sonra Ülkemizin en büyük girişine sahip olan Kocain Mağarasına ulaşıyoruz. Oldukça büyük bir girişe sahip olan mağara içerisinde ilerledikçe, sarnıç ve bir kaç yapı kalıntıları ile karşılaşıyoruz. Geriye doğru ilerlemeye devam eden mağarada ışığımızın ve zamanımızın yetersizliği sebebi ile fazla vakit geçiremiyoruz. Biraz gezerek yorgunluk attıktan sonra, poyraza karşı fazla sarf edilmiş enerji neticesinde dönüş istikametinde mümkün olan en kısa yoldan Antalya'ya ulaşarak parkuru tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 110 km. olan, ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 850 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Son 2-3 km sadece Dağ  Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :Son bir kaç kilometre haricinde tamamı asfalt parkurdur.
Başlangıç Noktası : Varyant Seyir Teresı.
Bitiş Noktası :Varyant Seyir Teresı.
Su Kaynakları : Yol üzerinde pek çok köy mevcuttur. Yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz.
Alış-Veriş Alanları : Yol üzerinde pek çok köy bulunmakta olup, köy bakkallarından zaruri ihtiyaçlar karşılanabilmektedir.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...