14 Ocak 2019 Pazartesi

TRE - 033 TÜLEK YAYLASI - ÜÇOLUK

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

YOL

Hafta sonu yine kararsız ve yağış riski yüksek bir hava durumu ile karşı karşıyayız. Pazar günü için alçaklarda yağmur yüksek kesimlerde kar yağışı beklenmekte. Kar yağarken dahi yürüyüş faaliyeti ayrı bir keyif verirken, yağmur altında çamurlu arazi şartlarında yürümek zaman zaman eziyete dönüşmektedir. Dolayısıyla dostlarla bir arada olabilmek ve karda kısa bir yürüyüş yaparak keyifli bir zaman geçirebilmek adına arkadaşlarla randevulaşıyoruz.

HİSARÇANDIR

Larç bir günde yüksek dozda keyif  amaçlı rahat hareket ederek 08:00 sularında toplanmaya başlıyoruz. Kahvaltı alışverişi ve eksikleri tamamlayarak Altınyaka yolundan yükselmeye başlıyoruz. Yolun kısa olanını tercih ederek, Elmaya'nı mevkiine aracımızı bırakmak, kısa bir Sarıçınar Dağı zirve yürüyüşü yapmak üzere Hisarçandır köyünden sapıyoruz. Köyün hemen üzerinde biten asfalt yoldan sonra, yoğun yağışların sonucu oluşan yolda ki ciddi tahribatlar dikkat çekmeye başlıyor. Bir süre sonra artan çamur ve derin yarıklarla birlikte ilerlemek güç bir hal almaya başlıyor. Yol üzerinde de bir iki araç izi beliriyordu. Yolun devamını kestiremez ve tedirgin olmuştuk. Riske girmeyerek yolun henüz başında iken bu güzergahtan vazgeçiyor ve dönüyoruz.

Önümüzü zor görebildiğimiz sis bulutu, Hisarçandır Köyü'nün hemen üzerinde dağılarak, gelinliklerini giyinmiş karşı ki dağların görsel şöleni ile büyülü bir manzara ortaya çıkıvermişti. Durumu fırsat bilerek kameralar kayıt almaya başlarken, çayımızı demliyor kahvaltı masasını hazırlıyorduk. Muhteşem manzara eşliğinde içimizi ısıtan çaylarımızı yudumlarken, zaman zaman sis bulutları etrafımızı sarmalayarak bizi yutuyor ve bir hayal alemine alıp götürüyordu.

TÜLEK YAYLASI

Zaman farkına varmadan hızla akıp gidiyordu. Üçoluk Köyü görünmeye başlamıştı. Sis bulutları arasında ki kısa bir yürüyüş yapabileceğimiz rotaları incelemeye başlamıştık. Onlarca alternatifin olduğu bir noktada idik. Yine yolun yakınını tercih ederek Tülek Yaylasının çevresinde yürümek üzere aracımızı uygun bir noktada terk ediyoruz. Tülek Yaylası'nın hemen girişinde karlı zemin üzerinde adımlarımızı atmaya başlamıştık. Doğaçlama olarak bir kaç saat kar üzerinde oyalanarak tekrar aracımıza dönme amacında idik. Ekizce Yaylasını arkamıza alarak Sedir ağaçları arasında devam eden belli belirsiz orman yolunun izlerini sürmeye başlamıştık. Bileklerimizi aşarak ayaklarımız altında ezilen karların çıkardığı sesler eşliğinde adımlarken, üzerimize düşen kar taneleri arasında aldığımız hazzın tarifini yapabilmek mümkün değildir. Adım adım yükselirken beyaz kar örtüsü etrafı tamamen kaplıyordu. Sedir ağaçları arasında kıvrılarak ilerleyen yol üzerinde tepe noktasına ulaşıyoruz. Artık Üçoluk Köyüne geride bıraktığımız yoldan daha kısa bir mesafe kalmıştı. Doğaçlama çıktığımız yolda geri dönmek yerine, devam ederek bir parkuru daha tamamlama kararı alıyoruz.

13:30 sularında Üçoluk köyü'ne ulaşıyoruz. Parkurun arazi bölümü geride kalmış, Altınyaka asfaltı üzerinde ilerlemeye başlamıştık. Aracımıza ulaştığımızda 10 km yi geride bırakarak, zil çalan karnımızı doyurmak üzere uygun bir nokta aramaktayız. Güneş ışınlarının vurmaya başladığı Havutönü mevkiinde manzaraya bakan açık alanda mangal ateşimizi yakarak, geride kalan yürüyüşün keyfini çıkarmaya başlıyoruz. Dostlarla beraber keyifli anları geride bırakırken, anı defterimize bir sayfa daha eklemiş oluyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 10 km. olan, KOLAY bir parkurdur.
Maksimum Rakım : 1580 m.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Yol Yapısı :Orman yolu parkurundan oluşmaktadır.
Başlangıç Noktası : Tülek Yaylası.
Bitiş Noktası :Tülek Yaylası.
Su Kaynakları : Parkur üzerinde su kaynağı yoktur.
Alış-Veriş Alanları : Üçoluk Köyünde köy bakkalı mevcuttur. .
Konaklama : Çadır Kampı için uygun yayla düzlükleri vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişi ile gidilmeli ve bir yakınınıza gideceğiniz konum bildirilmelidir!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...

Gezimize ait diğer fotoğraflar ...