16 Şubat 2016 Salı

ANT - 080 KARAİN MAĞARASI - KIRKGÖZLER - KIRKGÖZHAN

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Özellikle kış ayları, rota planlamalarımız da oldukça riskli dönemlerdir. Karamsar hava şartlarında parkur belirlemek oldukça zorlaşmakta ve planlarımız alt üst olabilmektedir. Önceden planlanmış olan Alakır Vadisi etkinliğimiz de bu kararsız hava şartlarından etkilenerek iptal edilmek durumunda kalınmıştır. 1-2 yıldır yakın takip ettiğim hava raporlarının tutma olasılığı oldukça düşüktü. Son bir gün kala yapılan tahminlerin dışında ki tüm tahminler aksine gerçekleşebilmekte idi. Hafta içi sürekli takip ettiğim hava raporlarına göre, pazar günü bir gün açık ise, diğer gün yağışlı görünmekte idi. Hatta perşembe günü yaptığım kontrollere istinaden, sosyal ortamda, pazar günü havanın açık olacağını paylaşarak, Alakır etkinliğinin gerçekleşebileceğini duyurmuştum. Ancak Cumartesi kesinleşen hava durumunda pazar günü için %90 üzerinde yağış beklendiğinin belirtilmesi üzerine, katılımcılardan gelen talep ile etkinlik iptal edilmek durumunda kalınmıştı.
Etkinliği iptal etmiştik ama ben umudumu hala yitirmemiştim ve pazar sabah uyandığımda yağmur yağmıyorsa bisiklet binmekte kararlı idim. Sabah 06:30 da kalkarak, ilk iş olarak balkondan Beydağlarını kontrol ediyorum. Manavgat tarafı her ne kadar kapalı ise de, Beydağları'nın ve Akdeniz'in üzeri açıktı. Bu iyiye işaret ediyordu. Ancak parkur Beydağlarında olmayacaktı. Çünkü bir kaç gündür özellikle geceleri Beydağlarının kafası hep dumanlıydı ve sürekli yağış aldı. Arazi parkurlarına girmek riskli idi. Özellikle yüksek kesimlerde, bol çamurlu arazide bisiklet binmek eziyete dönüşebilirdi. Beydağlarında yaptığımız her tur ve rotanın, iyi yada kötü muhakkak bir tecrübesi ve anısı vardır. Bugün bize Beydağlarına gitmememiz gerektiğini söyleyen içgüdümüz, geçmiş deneyimleri ile bizlere bunu fısıldamakta idi. Gözümüzü ve gönlümüzü Beydağlarından alamaz iken, mantığımızla asfalt bir rota belirleyerek, daha önce çok yakınlarından defalarca geçtiğimiz ama bir türlü gidemediğimiz Karain Mağarasına gitmeye karar kılıyoruz. Saat 08:00'de Gökhan ÇİĞDEM ve Onur VAROL ile buluşarak, Dumlupınar Bulvarı'ndan Döşemealtı istikametine hareket ediyoruz.  Otogar kavşağından sola dönerek, Kent Ormanı Meşe Kapısından Kepez rampasını tırmanıyoruz. Korkuteli istikametine dönerek anayol üzerinde pedal basmaya devam ediyoruz. Düzlerçamı'nda yol kenarında ki Karadeniz Fırınında kahvaltı molası vererek, öğle yemeği için yanımıza çok güzel görünen mısır ekmeği alıyoruz. Güver Kanyonu girişini geçtikten sonra sağa bir kaç nokta yol ayrılmaktadır. İlk yol ayrımından dönmekte kararsız kalıyoruz ve bir sonra ki yol ayrımına devam ediyoruz. Aslında Termessos yol ayrımından, sağa asfalt yoldan dönerek devam etmek gerekiyor. Ama içimizde ki arazi yollarına girebilmenin ruhu ve heyecanını yenemiyoruz. En azından bir nebze de tatmak adına sonra ki ilk sapaktan sağa arazi yoluna giriyoruz. Bir miktar işlenmiş yol zemini sert ve kuru yapısıyla bize bir süre arazi keyfini yaşatmaya yetiyor. Bir kaç kilometre sonra yine asfalt yola birleşerek devam ediyoruz. Yol, çevre ve ortam o kadar güzel ki, Onur sürekli, sanki Hollanda da bisiklet biniyormuş hissini sayıklıyor. Trafik yok denecek kadar az ve ekilmiş araziler arasında, ılık bir hava da bisiklet binmenin keyfini sürüyoruz. Ayanlar ve Yağca'dan geçerek Karain Mağarasına ulaşıyoruz. Yağca meydanında, kısa bir mola verilebilecek küçük bakkal ve kıraathane mevcuttur. Ancak bir hiç mola vermeden devam etmeyi tercih ediyoruz. Karain Mağarasına giriş (Şubat 2016) 5 Tl'dir. Var ise Müzekart ve İşbank kartınızı yanınıza almayı unutmayınız. Bisikletlerimizi görevlinin görebileceği bir noktaya bırakıyoruz. Her ihtimale karşı yanınıza kilit almayı unutmayınız. Çünkü mağara yaklaşık 300 metrelik bir uzaklıktadır. Ahşap merdivenlerle tırmanarak mağaraya ulaşılmaktadır. Mağaranın bazı bölümleri demir kapılarla kapatılmıştır. Bir kısmında ise tadilat devam etmektedir. Mağaranın bir çok duvarları tahrip edilmiş ve bilgilerde bahsedilen, şekil ve yazıların pek çoğunu görebilmek mümkün değildir. Mağaranın içerisi tamamen ışıklandırılmış durumdadır. Bir süre gözlem ve incelemelerimizden sonra mağaradan ayrılıyor ve yolumuza devam ediyoruz. Yağca'dan sonra geldiğimiz yolu geçerek Kırkgözler istikametine devam ediyoruz. Çiselemeye başlayan yağmurla birlikte Kırkgözler'e ulaşıyoruz. Yaz aylarında serinlemek için oldukça güzel ve keyifli bir mekandır. Buz gibi suyu ve yemyeşil bir çevresi vardır. Azıklarımızı çıkararak öğle yemeğimizi geçiştiriyoruz. İlk başlarda yağmur da hava gibi kararsız tavırlar sergiliyor. Bir hızlanıyor, bir serpiştiriyor ve sonra hızlanarak yağmakta karar kılıyor. Yemek sonrası yağmurluklarımızı giyerek yola koyuluyoruz. Bu kez istikamet hemen yanıbaşımız da ki Kırkgözhan. Burasını da kayda almadan geçmek istemiyoruz. Yeniden restorasyon işleminden geçen Kırkgözhan özel bir şirket tarafından işletilmektedir. Öyle ki Fotoğraf dahi çektirmenin ücretli olduğu yazılarak giriş kapısına asılmıştır. Yağmurun devam etmesi ile, fazla zaman kaybetmeden tekrar yola koyularak Antalya istikametine dönüşe geçiyoruz. Yağmur bu kadar şiddetini arttırmamış olsaydı, Ekşili ve Kızıllı üzerinden dönecektik. Ancak ıslanarak hasta olma riskine girmiyor ve en kısa yoldan evlerimize ulaşmayı tercih ediyoruz. Antalya-Burdur karayolu üzerinden, yine Kepez rampasını inerek parkurumuzu tamamlıyor ve yağmurda bisiklet binmenin doyumsuz keyfi ile rotayı bitiriyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 76 km. olan, KOLAY bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 310 metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış 640 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde(keyif alıyorsanız yağışlı havalarda dahil)  her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Her tür bisiklet için uygundur.
Yol Yapısı :Tamamı asfalt parkurdur.
Başlangıç Noktası : Falez Kavşağı.
Bitiş Noktası :Falez Kavşağı
Su Kaynakları : Sık sık bakkal ve marketlerden geçilmektedir.
Alış-Veriş Alanları : Yol üzerinde sürekli alış veriş alanları mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Wikiloc Harita görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Telefonunuzda ki karekod okuyudan okutarak rota iz takibi yapabilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...