25 Mart 2014 Salı

ANT - 052 ETLER-DEMİRCİLER-YUMAKLAR-SİLYON

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bisiklet Rotaları

Doğasıyla bizlere pekçok bisiklet parkurları sunan Antalya'da bu kez yine Serik ilçesi bölgesinde bulunan Etler, Demirciler ve Yumaklar köyü civarlarında bir rota belirleyerek yola koyuluyoruz. Google earth üzerinden parkuru seçerek rotayı belirledikten sonra parkurun durumuna ve uzaklığına göre tamamını bisikletle yada mümkün olan durumlarda bir yere kadar toplu taşıma araçları ile yada kendi araçlarımızla bir noktaya kadar ulaşım sağlayarak sonrasında parkuru tamamlayarak dönmekteyiz. Mümkün olan her turumuzda farklı coğrafyalarda bisiklet binmek ayrı bir heyecan, keyif ve huzur vermektedir. Bir önceki rotamız da gitmiş olduğumuz Silyon Antik Kentinin bulunduğu Yanköy Köyüne kadar araçla ulaşarak parkurumuza buradan başlıyoruz. Etler Köyü istikametine doğru pedal basarak bir süre düz bir rotada tarlalar arasında ilerliyoruz. Sonrasında önce daha dik bir tırmanışla Gökçepınar Köyüne ulaşıyoruz. Buradan sonra ki tırmanış biraz daha hafif eğimle Etler Köyüne kadar devam etmektedir. Gökçepınar Köyünden sonra dağın diger yönüne geçildiğinde aşağılarda ki Akbaş Köyü Vadisinin manzarası eşliğinde Etler Köyüne doğru ilerliyoruz. Etler Köyünden birkaç km öncesinde sağa ayrılan orman yolundan şelaleye doğru dönüyoruz. Yol ayrımında şelalenin sesi net olarak duyulabilmektedir. Yolun bundan sonraki bölümü bir süre orman yolu şeklinde devam ederek tekrar sola bir yol ayrımıyla devam etmektedir. Bu noktadan sonra yol giderek bozularak devam etmekte ve bir süre sonra patikaya dönmektedir. Şelale görünmeye başladıktan sonra yaklaşık olarak 100 metre kadar çok dik bir patika ile inilerek şelaleye ulaşılmaktadır. Ulaşım zorluğu nedeniyle gizli kalmış ve el değmemiş bir güzelliktedir. Görselliği kesinlikle doyumsuz bir güzelliktedir. Şelalenin suyu bu noktada kaynayarak oluşmamaktadır. Etler Köyününde yukarılarından bir yerlerden gelmektedir. Bu yüzden içmek için uygun değildir. Şelalenin serinliği ve görselliğinden faydalandıktan sonra tekrar tırmanışa başlıyoruz ve asfalta kadar ilerliyoruz. Beklentilerimizin aksine kış mevsiminin bu son günlerinde deniz seviyesinde 22-23 derece sıcaklık var iken burada 30 derece sıcaklıkla karşılaşıyoruz. Bölgenin ormanlık, dağlık ve engebeli arazisinden dolayı çiftçiliğe çok elverişli değildir. Dolayısıyla civar köylerde nadiren insanlarla karşılaşıyoruz. Etler Köyü girişinde su kenarında Alabalık restoranı vardır. Bunun dışında bu civarda herhangi bir yemek temin edilebilecek olasılık yoktur. biz bu turumuzda kendimizi mangalda sucuk ile ödüllendiriyoruz. Etler Köyünden sonra yer yer bozuk olan asfalt yol Demirciler ve Yeşilvadi Köyüne doğru devam etmektedir. Ancak bu rotamızda Demirciler Köyüne varmadan sola Yumaklar Köyü istikametine dönerek orman içerisinde ilerliyoruz. Parkurun bundan sonraki bölümünü büyük çoğunlukla iniş ile tamamlıyoruz. Makmara mevkiine geldiğimizde Gebiz Uçansu Şelalesinin yukarı bölgeleri ve Pednelissos Antik kentine doğru bir manzara ile güneşi karşımıza alarak ilerliyoruz. Yumaklar, Töngüçlü ve Tekkeköy Köyü üzerinden Silyon Antik Kenti manzarası eşliğinde parkurumuzu tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 70 km. olan, ORTAZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 810 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Dağ bisikleti ve dişli lastiklere sahip şehir bisikletleri için uygundur.
Yol Yapısı :%70 asfalt, %30 stabilize parkurdur.
Başlangıç Noktası : Yanköy Köyü.
Bitiş Noktası :Yanköy Köyü.
Su Kaynakları : Yol boyunca belirli noktalarda doğal su kaynakları mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Etler Köyü içerisinde Alabalık restorant vardır.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...