3 Kasım 2013 Pazar

BİSİKLETLE ALADAĞLAR (RİNG) TURU 4. GÜN (Hacıkırı-Kamışlı)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bisikletle Aladağlar çevresinde ring turumuzun 4. gününde sabahın ilk ışıkları ile uyanıyoruz. Bugün parkurun en heyecanlı ve en keyifli bölümlerinden bir tanesini daha geçeceğiz. Öncelikle Alman Köprüsü olarak adlandırılan ve başka bir adla Varda yada Vardaha Köprüsü olarak da bilinen harika bir Tarihi Demiryolu Köprüsü Manzarasından sonra Çakıt Vadisine doğru devam edeceğiz. Yazımızın başında özellikle belirtelim ki, turun bu yönde ki başlangıcında dik ve zorlu bir tırmanış bölümü olsa da, Çakıt Vadisi geçişi için en uygun geçiş yönü bu şekildedir. Vadi içerisinde yol, Pozantı yönüne doğru inişle devam etmekte, oldukça dik ve çarşaklı yol yapısı dolayısıyla tehlike ve riskleri bulunmaktadır. Bazı bölümlerde bisiklet üstünde gidebilmek oldukça güçtür. Aksi yönde gidilecek olduğunda, yolun bozuk ve çarşaklı yapısı sebebiyle uzun mesafelerde bisikleti elde taşımak zorunda kalınabilecektir.
Hacıkırı(Kıralan) köyü İstasyonunda ki kamp alanımızı terk ediyor ve Alman Köprüsüne yöneliyoruz. Oldukça sağlam ve mühendislik harikası olan köprü, ihtişamı ve görüntüsü ile büyüleyici güzelliktedir. Yolumuz uzun ve zorlu olduğu için çok fazla vakit kaybetmeden geri dönüyor ve Hacıkırı Köyü içerisinden toprak yolda ki tırmanışla Kuşçular Köyüne doğru yol alıyoruz. Yükselmeye başladıkça geride kalan Kapıkaya Kanyonu manzarası arkamızdan bizi takip ediyor. Yaklaşık olarak 5 km tırmandıktan sonra biraz düz bir yol ile devam edilerek Kuşçular Köyüne ulaşıyoruz. Günümüzü daha vakitli değerlendirebilmek adına sabah kahvaltımızı yapmadan hareket etmiştik ve tüm iştahımızı Kuşçular köyüne saklamıştık. Güzel bir demli çay ve kahvaltıdan sonra Çakıt(Belemedik) Vadisine doğru hareket ediyoruz. Köyün çıkışında yol bir kaç noktada 2'ye, 3'e ayrılarak devam etmektedir. Buralarda şaşırmamak için, ya GPS cihazınızla hareket etmeli yada yol tarifini çok dikkatli almalısınız. Köyden hemen sonra yol inişle devam etmekte olup yol yapısı oldukça bozulmaktadır.

Kapıkaya Kanyonuna uzaktan bir bakış

Alman (Varda/Vardaha) Köprüsü

Kuşçular Köyü

Köy Meydanında bulunan çay ocağını Mustafa adında bir köylü işletmektedir.

Çarşaklı bozuk yol yapısı Vadi inişinde başlamaktadır.

Sert iniş bir süre sonra biterek Vadinin uzun görüntüsü ve büyüleyici yol manzarası karşımıza çıkmaktadır. Doğanın ve manzaranın tadını çıkarmak adına her fırsatı değerlendiriyoruz.

Bazı bölümlerde hem bisiklet gitmek hemde yürümek dahi zorlaşıyor.

Çakıt Vadisinin muhteşem Manzarası ve doğasında mümkün olduğunca zaman geçiriyor ve havasını soluyoruz. Manzaranın büyüsünden etkilenmemek elde değil...

Yavaş yavaş Çakıt Vadisini geride bırakarak Belemedik Köyüne doğru yaklaşıyoruz.

Yolda karşılaştığımız 2 turist arkadaşla ayaküstü selamlaşıyor ve sohbet ediyoruz. Rusya'dan yola çıkarak, Kaçkarları ve Nemrutu aşarak bu bölgeye ulaşmışlar.

Belemedik Köyünü de geride bırakarak Pozantı ilçesine doğru devam ediyoruz.

Pozantı'da öğle yemeğimizi yedikten sonra hareket ediyoruz. Alpu ve Fındıklı Köylerine kadar yaklaşık olarak 8 km daha tırmandıktan sonra yol düzleşerek devam etmektedir.

Kamışlı Köyü'nden sonraki Sezer Otel'in futbol sahasında çadırımızı kurarak Aladağların manzarasında kamp atıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 58 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır: Kış Mevsimi ve yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Dağ ve Dişli tekerlekleri olan Tur Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :Belemedik Köyüne kadar stabilize toprak yoldur, diğer bölümler asfalttır.
Başlangıç Noktası : Hacıkırı (Kıralan) Köyü.
Bitiş Noktası :Kamışlı Köyü.
Su Kaynakları : Yol boyunca Doğal Su kaynakları ve yerleşim yerleri mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Yerleşim yerleri dışında alış veriş alanı yoktur.
Konaklama : Kamışlı Köyünde Sezer Otel bulunmaktadır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...