26 Temmuz 2013 Cuma

Ant-033 İSKENDER YOLU (Dağbeli-Kovanlık)

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Ant-023 DAĞBELİ-KARAOT-KARAVELİLER rotası çok benzerlik göstermekle birlikte aynı rotanın paraleli şeklindedir. Bu rotada tarihi kalıntıları içeren doğa da ve İskender Yolu olarak bilinen tarihi yolda bisiklet binmenin keyfine varıyoruz. Antalya'dan hareket ederek, Kepez rampası çıkıldıktan sonra yaklaşık olarak 20 km civarında düz bir yolda karşımızdan esen rüzgarla savaş ederek pedal basıyoruz. Sonrasında başlayan Çubuk Beli rampası ile daha da zorlaşıyor gitmemiz. Azmimiz galip gelerek yaklaşık olarak 12 km.lik rampayı bitirerek Dağbeli'ne varıyoruz. Dağbeli'nde yemek ve su ihtiyacımızı gidererek zaman kaybetmeden devam ediyoruz yolumuza. Karaot Köyü yönünde devam ederek eski tarihlerden kalmış su sarnıçının bulunduğu yol ayrımında sağa devam ederek yol alıyoruz. Hafif tırmanıştan hemen sonra çok keyifli ve güzel bir iniş yolu karşılıyor. bir süre inişten sonra asfalt yol bitiyor ve bir meydan tarzında alana çıkıyoruz. Burada çeşitli yönlere giden yollar çıkıyor karşımıza. Sağ tarafa devam ediyoruz ve karşımıza ne olduğuna anlam veremediğimiz ve sadece girişin yasak olduğunun belirtildiği ancak alanın ne olduğuna dair hiçbir açıklamanın olmadığı tel örgülerle çevrili bir alanla karşılaşıyoruz. geri dönerek doğru devam ediyoruz. Ve yine aynı şekilde bir alanla karşılaşıyoruz. Yan tarafında ki patika şeklindeki yoldan devam ederek, harabelerin ve turumuza adını verdiğimiz İskender Yolu olarak tanımlanan tarihi yola varıyoruz.
Bu alandan sonra yaklaşık olarak 2 km civarında devam eden bu yolda bisikletlerimiz elimizde devam ediyoruz. Oldukça bozuk olan zeminde bisiklet binmek çok zor. Sonrasında Kovanlık Köyüne varılarak Antalya'ya dönüyoruz...

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi : 950 m rakımlara çıkılan ve toplam 100 km. civarında olan ÇOK ZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır:  Her mevsim için uygundur. Yağışlı günlerde dikkatli olunmasında fayda vardır.
Bisiklet Seçimi : Dağ Bisikleti.
Başlangıç Noktası : Falez Kavşağı.
Bitiş Noktası : Atatürk Parkı
Su Kaynakları : Belirli noktalarda su kaynakları mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Dağbeli'ne kadar yol üzerinde ki akaryakıt istasyonlarından ve Dağbelinde ki bakkallardan zaruri ihtiyaçlar temin edilebilir.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...