16 Mart 2013 Cumartesi

Ant-001 ANTALYA-KORKUTELİ-ELMALI-FİNİKE-KORSAN KOYU

Sayfa sonunda rota ve harita bilgileri mevcuttur...

Yolda olmaktan keyif alan insanlar için yine bir fırsat doğmuş ve uzun soluklu bir tatil daha başlamıştı. Derhal rota ve tur planlamaları yapıldı, çantalar hazırlandı, bisikletlerin bakımı yapıldı ve pedallar dönmeye başladı... İstikametimiz Korkuteli, Elmalı, Gömbe, Kaş, Demre, Finike, Kumluca ve Kemer üzerinden Antalya'ya dönmek.
Döşemealtın'da karşımıza çıkan ve yolda olmayı seven bir canlı daha :) ...

Çiseleyen yağmur şiddetini artırmaya başladığında Termessos yol ayrımına gelmiştik, yol kenarında bulunan kulübeye attık kendimizi. Yolumuz uzundu ve beklemek anlamsızdı. Yağmurun şiddetini azalttığı ilk fırsatta keyifle düştük tekrar yola.

Korkuteli yolunun 30 Km.'lik rampası ve olumsuz hava şartları karşısında öğleden sonra Korkuteli girişinde bulunan enfes lezzetlerle dolu olan Mantar Evi Restoran' a varıyoruz. Bu tarafa yolunuz düştüğünde Kremalı Mantar çorbasının tadına bakmadan sakın geçmeyin. Emin olun ki, tadı görüntüsünden daha lezzetli.
Mantar Çorbası

Hem ortamıyla hem tatlarıyla çok güzel bir mekan.

Restoranın teması tamamen Mantar üzerine..

İlk gün için planımız Elmalı'ya varmaktı, ancak olumsuz hava şartları nedeniyle Korkuteli'ne ancak varabiliyoruz. Korkuteli'ne vardığımızda birlikte yol aldığım sevgili dostum Ahmet'in amcasında misafir oluyoruz. Samimi, sıcak ve misafirperverliklerinden dolayı tekrar teşekkürlerimizi iletiyor ve selam ediyoruz...

Ertesi gün kahvaltımızı yaparak düşüyoruz tekrar yolumuza...

Korkuteli çıkışında 8 Km'lik tatlı bir rampayı geride bırakıyoruz. Herşey mükemmel gidiyordu. Hava çok güzel, doğa muhteşem, yol sakin ve keyifli...

Muhteşem Doğanın seyriyle Korkuteli geride kalıyor...

Karaman Beli'ni geçtiğimizde gördüğümüz manzara bizi biraz ürkütüyordu. Bulutlar kararıyor ve tam üstümüze geliyordu. Yaklaşan şiddetli yağmur apaçık ortadaydı.

Hava her geçen dakika daha da bozuyordu. Turumuzun esas rotası olan Gömbe şiddetli yağmurun esareti altında idi. Yükseklerde görünen kar ve yağmur manzarası karşısında Gömbe'ye gitmek mümkün görünmüyordu.

Yakaçiftlik Köyü'nde bulunan sevgili dostumuz Ali Hoca'ya misafir oluyoruz ve yarın sabah havanın durumuna göre rotayı tekrar değerlendirme kararı alıyoruz.

Köye girdiğimiz anda şiddetli yağmur başlıyor ve göz gözü görmüyor. Elmalı, Akçay ve Gömbe tarafı tamamiyle sağnak yağmura esir oluyor.

Ali Hocam, dostluğuna, arkadaşlığına ve misafirperverliğine tekrar teşekkür ediyor, selamlar gönderiyoruz.

Halen kullanılmakta olan ve geçmişten günümüze ayakta kalmayı başarabilmiş sayılı yapılardan bir tanesi. Üzeri tek göz oda  ve altı ambar olarak kullanılabilen köy evi.

Ambar

Ertesi sabah havanın ne durumda olduğunun merakıyla kendimizi dışarı atıyoruz ve sürprizle karşılaşıyoruz. Sis çökmüştü ve hiçbir yer görünmüyordu. Gömbe'de Çadır kurma düşüncemiz hayal olmuştu. Derhal B planını devreye sokuyoruz. Avlan Gölü'nden geçerek, Finike'ye inmek ve Korsan Koyu'nda kamp atmak üzere basıyoruz pedala.

Bu yol Avlan Gölünün tam ortasından geçiyor. Şuan Avlan Gölünün çevresinden geçen bir yol yapıldığı için burası araç geçişine kapatılmış. Sisten dolayı yolun devamını göremediğimiz için, geçip geçmemekte tereddüt yaşadık. Ancak keyifli ve eğlenceli olacağını düşünerek bisikletle geçmek üzere devam ettik. Tamda düşündüğümüz gibi çok keyifli ve muhteşem bir yol.

Avlan Gölü'nden sonra bir boğaz bulunuyor. Bu boğaza geldiğimizde rüzgara karşı pedal basmaya başlıyoruz. Hem rüzgarın etkisiyle hemde havanın ısınmasıyla sis yavaş yavaş dağılmaya başlıyor.

Boğazın tam sırt noktasındayız. Arkamızda sislerin içinde kaybolmuş Avlan Gölü, önümüzde ise apaçık bir gökyüzü ve muhteşem bir manzara bizi bekliyor...

Güneşin sıcaklığıyla hem terli kıyafetleri değiştirerek, hemde manzaranın keyfini çıkartırken, bir kaç fotoğraf çekiyoruz...

Finike'ye inmeye başladığımızda Arif denilen bir bölgede yol kenarında buz gibi suyuyla küçük bir şelale çıkıyor karşımıza. Yöre halkı tarafından kurulmuş küçük bir pazarda var çevresinde. Yöreye has meyve, sebze ve kuru gıdaları bulmak mümkündür.

Demli bir çayla yorgunluk atıp devam ediyoruz yolumuza...

Avlan Beli'nden Finike'ye kadar rampa aşağı iniş var. Yol eşsiz güzellikte manzarayla çevrili.

Saat ilerlemişti ve gün batmadan Korsan Koyu'na varmak çadırları kurmak düşüncesinde idik. Dolayısıyla biraz yüklenmek gerekiyordu pedallara. Finike'nin içine girmeden sahile ulaşıyor ve devam ediyoruz.
Mavikent Sahiline geldiğimizde Korsan Koyunun mükemmel manzara karşılıyor bizi...
Veeee Güneşin batışına Korsan Koyunda şahit oluyoruz.

Eşsiz güzelliklerin seyrine bırakıyoruz kendimizi ...

Sevgili dostumuz güzel insan İrfan'ımızın da gelişiyle, neşemize neşe, keyfimize keyif katıyor...

Karanlık çökmeden çadır ve kamp alanımızı seçiyor ve çadırlarımızı kuruyoruz. Kamp ateşimizi de yakarak tüm yorgunluğumuzu atıyoruz. Başlıyor ateş başı muhabbetimiz ...

Doğa da olmak öyle keyifli ve öyle zevkli ki yaşamayana bunları anlatabilmek çok zor. Doğada insan daha da üretken oluyor. Herşey vardı, sucuğumuz, zeytinimiz, peynirimiz, ekmeğimiz, yumurtamız, içeceklerimiz, konservemiz ... Ancak, ne ızgaramız, ne mangalımız nede tabak çanağımız vardı. İşte doğanın da keyfi ve eğlencesi burada başlıyor. Akşam ilerleyen saatlerde mangalın közünde sucuk yapalım dedik ve kalan çadır pollerinden oluşturulan ızgarada sucukları pişirdik, boşalan konserve kutularında su ısıtarak çayımızı demledik...

Sabah çadırın kapısından Korsan Koy'unun muhteşem manzarasına gözlerimizi açtık.

Tüm bu güzelliklerin üzerine yapılan enfes kahvaltı hayatın keyfini yaşatıyor bizlere...
Kesinlikle en az bir kez deneyin, kamp ateşinde konserve kutusunda sucuklu yumurta ve konserve kutusunda çay keyfi...

DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık mümkün olduğunca en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Googlemaps görüntüsüdür. Harita üzerinde  büyüterek inceleyebilir yada linke tıklayarak Googlemaps üzerinden bilgisayarınıza kml dosyası olarak indirebilirsiniz.  Antalya-Korkuteli-Elmalı-Finike-Korsan Koyu