21 Mayıs 2019 Salı

ANT - 096 ALAKIR VADİSİ (Katranbaşı - Dereköy - İmecik - Düzlübeli)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

ALAKIR VADİSİ

Malum Antalya da mevsimler çok gariptir. Bahar yok denecek kadar az yaşanır. Ancak yüksek rakımlı bölgelerde ve dağlarda baharı biraz daha uzun yaşamak ve izlerini sürmek mümkündür. Mayıs'ın sonuna doğru yaklaşırken Antalya'ya biraz gecikmeli de olsa artık yaz tam anlamıyla gelmiştir. Alçak kesimlerde bisiklet binmeye mola vermenin zamanı yaklaşmaktadır. Baharın renklerini doya doya yaşamak adına bir kez daha rotamızı Alakır Vadisine çeviriyoruz.

Sabah erken saatlerde bisikletlerimizi yüklenerek 3 arkadaş düşüyoruz yollara. Çitdibi ve Yarbaşçandır'ı geçerek Pınarbaşı mevkiine aracımızı bırakıyoruz. Sabahın mis gibi serinliğinde İncebel'den Katranbaşı Yaylasına tırmanışa başlıyoruz. Sedir ağaçlarının muhteşem görüntüsü ve mis gibi temiz havası tırmanışımızı büyük bir keyfe dönüştürüyor. Bölge de nadiren de olsa tek tük yılkı atlarına rastlamak mümkündür.

Katranbaşı Yaylasını geride bırakıp Düzlübeli Beli Yaylasına tırmanmak üzer hızlanarak inişe geçmiştim. Arkadaşların arkadan bağırdıklarını duydum ama o kadar keyifle ve hızla iniyordum ki sebebini anlayamamıştım. Taa ki sağ bacağıma salyalar saçarak adeta yalayan çoban köpeğinin gürültülü havlamasını duyana değin. Sessiz sakin ve hızlı bir şekilde sağ tarafımdan yanaşmış bana ulaşana kadar sessizliğini muhafaza etmişti. Habersiz olduğum için bir anda gürültüsü ile irkildiğimi hissettim. Bir anda duramayarak halen hareket halinde olduğum için bir türlü sakinleşmeyen köpek sanki ısıracakmış gibi saldırılarına ve havlamasına devam etmekte idi. Lakin o vakte kadar herhangi bir ısırık hamlesi yapmamış olması, onunla baş edebileceğim bir köpek olduğunu hissettirmişti. Dikkatimi toplayarak bisikleti durduruyor ve ondan üste çıkmak ve geri gitmesini sağlamak için bağırmaya başlıyorum. Bir anda ne olduğuna şaşıran köpek bir adım geri atmak zorunda kalıyor. Ve sonrasında aramızda geçecek olan diyalog tamamen bana bağlı artık. Uysal bir şekilde ve dostane yaklaşırsam onun da tepkisi o yönde olacak, kovalarsam dönüp gidecekti. Artık onun baskın halleri geçmiş ben üste çıkmıştım. Önümde bir tırmanış olduğu için kasları soğutmadan oyalanmıyor ve kısa süreli yaşadığım adrenalin sonrasında yola devam ediyoruz.
Düzlübeli rampasından sonra ilk defa geçeceğimiz Dereköy'e doğru Alakır Vadisi manzarasıyla hızlı bir iniş yapıyoruz. Küçük bir yerleşim yeri olan Dereköy meydanından geçiyoruz. Herhangi bir bakkal yada çay ocağı gibi bir işletmeye rastlamıyoruz.
Yeşillikler içerisinde ki Dereköy'ü geride bırakırken rengarenk çiçekler arasında İmecik Yaylasına doğru tırmanışımız devam ediyor. Etrafta ki çatısı uçan  yayla evi manzaraları, kışın ne kadar şiddetli ve çetin geçtiğinin göstergesiydi. İmecik Yaylası Meydanı su kenarında, gölgesinde oturarak dinlendiğimiz çardak da nasibini almış ve yerle bir olmuştu. Yaylalara yavaş yavaş göç başlamıştı. Etrafta zaman zaman tarlalarını süren ve ekim yapan çiftçiler vardı.

İmecik Yaylasından sonra Saklıkent istikametine devam ederek Beydağ Yaylasına yöneliyoruz. 1900 metrelere kadar devam eden tırmanış sonrasında çoğunlukla inişle beraber tekrar Düzlübeli Yaylasına ulaşıyoruz.

Arkadaşların videolarını çekmek üzere uygun bir noktada konumlanıyorum. Virajı dönerek devam eden arkadaşları fark eden çoban köpeği, yine sahnelerde boy gösteriyor. Volkan öyle hızlı iniyor ki köpeği fark ettiğinde durması mümkün olmuyor.

Bisiklet turlarımızda sık sık başımıza gelebilen olağan bir durumdur. Videoda ki gibi bir karşılaşmada, derhal durulmalı ve bisikletten inilmelidir. Yaklaşan köpeğe sakin ve soğukkanlılıkla dostane bir şekilde yaklaşarak sakinleştirmeye çalışılmadır. Zaten ilk tepki olarak bisikletten indikten sonra köpeğin azgın tavrı da azalmış olacaktır. Sonrasında köpeğin tavrı iyi gözlemlenmelidir. Tedbir amaçlı bisiklet, köpek ile aranızda bir set gibi siper durumunda olmalıdır. Çoğunlukla konuşma sonucunda köpek sakinleşerek uzaklaşmaktadır. Nadiren hırçın tavırlarını sürdüren köpekler vardır. Sonrasında bisiklete tekrar binip gitmek hata olur. Pedal dönmeye başladığında yeni bir saldırı olabilir. Bunu engellemek için bir süre bisiklet elimizde yürümek ve köpeği kollamak gerekir. Aşağıda ki videoda arkadaşımız hızından dolayı duramamış ve hızlı bir şekilde uzaklaşma yolunu seçmiştir.  Fakat bu durum tercih edilmemelidir. Köpek ani bir hareketle üzerimize atlaması durumunda düşme riski oldukça yüksektir.

Arkadaşlardan dolayı hazırlıklı olan köpek, yaklaştığım anda direk bana da yönelmiştir. Ancak yukarıda bahsettiğim adımları birebir uygulayarak sorunsuz bir şekilde yolumuza devam edebilmişizdir.

Düzlübeli Yaylasından sonra Kökez Yaylası üzerinden Sedir ağaçları arasında ki muhteşem doğa ve manzara eşliğinde Pınarbaşı mevkiinde ki aracımıza ulaşarak turumuzu sonlandırıyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 46 kilometrelik  ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1900 metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış 1400 metre civarındadır.
Hangi mevsimde yapılır:  Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi :MTB ve dişli lastikleri olan şehir bisikletleri için uygundur.
Yol Yapısı :Tamamı toprak yoldur.
Başlangıç Noktası : Pınarbaşı.
Bitiş Noktası : Pınarbaşı.
Su Kaynakları : Rota boyunca doğal su kaynakları mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Herhangi bir alış-veriş imkanı mevcut değildir.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc
GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...