11 Ocak 2018 Perşembe

TRE - 031 AHMETLER KANYONU

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Ahmetler Kanyonu

AHMETLER KANYONU

Ahmetler Kanyonu yürüyüşümüz bir çok anlamda bana faklı duygular ve düşünceler yaşatmıştır. Bu bölgede ki rotayı 3-4 yıldır planlamıştım ama bir türlü fırsat ve imkan bulup gidememiştik. Benim için hep gizemli ve keşfe değer güzel bir yer olduğu hayalini taşıyordu. Her tur öncesinde plana dahil ederek gidebilmenin heyecanını yaşıyordum. Ancak bu ana kadar bir türlü şartlar oluşmuyordu. Gün geldi, eşlik edecek arkadaşlar toplandı, rota tekrar planlandı, yürüyüş için hazırlıklar yapıldı ve yola çıkıldı.

Her rotamız, bizim için yeni bir yer, yeni bir heyecan ve yeni bir keşif olmuştur. Dolayısıyla gidilecek olan bölge hakkında öncesinde mümkün olduğunca araştırma yapar, bilgi toplar ve özel yerlerini gezmek ve görmek isterim. Google Earth üzerinde tüm rotaları inceler ve yazıları tek tek okurum. Ancak Ahmetler Kanyonu ile ilgili ne çok fazla rota vardı, ne de bilgi kaynağı. Eklenmiş olan bir kaç rota kaydında ise tek kelime dahi bir açıklama mevcut değildi! Bulduğum en iyi kaynak bölge insanı olan Ali VAROL’un hazırladığı blog sayfası oldu. Ahmetler Köyü ve çevresi hakkında iyi bir kaynak hazırlamış. Buradan kendisine çok teşekkür ediyorum. Keşke her köyden Ali abi gibi bir kişi çıksa ve böyle güzel bir kaynak oluştursa.

Bir yandan bu şekilde kaynak ve veri bulamamaktan dert yanarken, bir yandan da kaynakları tüketen bir toplum olmanın da kaygısını yaşamaktayız. Sosyal medyanın da büyük etkisiyle bilinçsizce doğaya fırlayan insan topluluklarının hem doğaya hem gelecek insan nesline verdiği zararlar apaçık görülmektedir.

Gittiğimiz yeni yerler ile ilgili bilgilere ulaşmanın yararlı olduğu kadar, keşif ruhunu da öldürdüğü için zararını da gözden kaçırmamak lazım. Bizi doğaya götüren en büyük etkenimiz, keşif ruhuyla yeni yerler görmek ve kendimizce küçük keşifler yapmaktır. Bu pencereden bakıldığında, rota ve bilgi paylaşımlarımızın ne derece doğru olduğu konusunda da zaman zaman şüpheye düşmüyor değilim. Bu güne kadar pek çok kez, herhangi bir kaynaktan gördüğüm bir fotoğrafın peşine düşerek yeni rota keşiflerine çıktığımız olmuştur. Fakat Ahmetler Kanyonunun dron ile çekilmiş bir videosunu izledikten sonra, gitmiş görmüş kadar hissetmeye başlamıştım. Her ne kadar, kanyon manzarasına bir kayanın tepesinden bacakları titreterek bakmanın, koşarak gelen çoban köpeğinin, nemli yağmur ormanlarını andıran ağaçlar arasında ıslanarak yürümenin, gürleyerek akan ırmağın yüzünüze vuran serinliğinin, ayaklarınızın altında kırılan yaprakların verdiği heyecanı ve yaşattığı duyguları canlı canlı yaşamanın yerini hiçbir zaman tutmayacak olsa da, giderek daha da  çok  tüketim toplumu haline geliyor olmak insanın yüreğini acıtmaktadır.

Farklı duygu ve heyecanlarla gün aymadan, 06:00 sularından Antalya’dan yola çıkıyoruz. Aksu’da verdiğimiz kahvaltı molası ve sıcak bir çay ile üzerimizde ki uyuşukluktan kurtuluyoruz. Manavgat ilçesinden sonra Akseki yoluna dönerek ilerliyoruz. Bu yol ayrımından 19 kilometre sonra ki Ahmetler Köyü tabelasından tekrar sola dönüyoruz. Tabela beyaz ve biraz küçük olduğu için biraz dikkatle bakmak gerekiyor. Aksi takdirde rampa aşağı ilerleyen bir yol olduğu için gözden kaçırmak ihtimal dahilindedir.

KÖPRÜ AYAĞI

Köprü ayağı olarak adlandırılan Karpuzçay ırmağı üzerine yapılmış olan beton köprüye varıyoruz. Edindiğim bigiye göre, taş köprü yapılmadan önce, burada ki kayalar üzerine uzatılan ağaçlarla, karşıdan karşıya hayvalar geçirilirmiş. Her kış suların yükselmesiyle bu ağaçları, ırmak alır gider ve sadece kayalıklar kalırmış. Zamanla bu bölgenin adı köprü ayağı olarak adlandırılmaya başlamış.

TAŞHARMAN

Burada rafting hizmeti veren fakat kimsenin olmadığı bir işletme göze çarpıyor. Çevreye biraz göz atıyoruz ama uygun bir kanyon manzarasına sahip olan bir nokta bulamıyoruz. Henüz havanın yeni aydınlanmaya başladığı 08:00 sularında, fazla zaman kaybetmeden rotamızın başlangıç noktası olan Ahmetler Köyüne doğru devam ediyoruz. Köyün hemen altında ki düzlükte aracımızı bırakıyor ve kanyon tarafında ki Taşharman Mevkiine doğru biraz ilerleyerek manzaraya göz atıyoruz. Asıl rotamız Köy meydanın başlayarak Kuzey Doğuya doğru ilerlemektedir. Ancak buradan kanyonun tepeden iki taraflı manzarası görülebilmektedir. Sabah henüz güneş yeni yükselmeye başladığı ve karşımızda olduğu için düzgün bir Kanyon fotoğrafı alamadık.

AHMETLER KÖYÜ

Ahmetler Köy meydanında müsait bir yere aracımızı bırakarak rotamıza başlıyoruz. Key meydanında herhangi bir bakkal veya kahve dikkatimizi çekmiyor.  Asfalt yol ile başlayan rotamızın köy çıkışında düzgün bir patikaya dönüşüyor. Mesarlığın alt tarafından orman içerisine doğru yürümeye başlıyoruz. Ahmetler Köyü 650 rakımlara yerleşmiş olup, tamamen kuş bakışı deniz manzarasına sahiptir. Arkamızda kalan Akdeniz manzarası ile ormanın derinliklerine dalıyoruz. Bir süre ilerledikten sonra, Çataldaş mevkiinde kanyona doğru ilerleyerek kayaların üzerinden yine bir kanyon manzarasına bakış atıyoruz. Oldukça düzgün olan ve zaman zaman kırmızı boyalarla işaretlenmiş olan patika üzerinde ilerleyerek kanyon tabanında ki Karpuzçay suyuna doğru devam ediyoruz. İki noktada değirmen bulunduğu bilgisini okumuştum, en azından kalıntılarını görebilmek adına su kenarında bir süre keşif gezisinde bulunuyoruz ancak hiçbir şekilde değirmenin izlerine rastlayamıyoruz. Fakat su kenarı o kadar nemli ki, sanki biraz önce bardaktan boşalırcasına yağmur yağmış gibi her ağaçtan damlalar akmakta ve her yer sırılsıklam ıslanmış durumdadır. Bu bölgede yürüyebilmek için kesinlikle su geçirmez bir ayakkabı ve tozluklara sahip olmak gerekiyor. Yapraksız ağaçların görüntüsü korku ormanını andırırken, doğa güzelliği ise büyülemektedir.

Tekrar yola çıkarak güneş alan düz bir alanda yemek molası veriyoruz. Günlerin en kısa olduğu şu günlerde zaman kaybetmeden tekrar düşüyoruz yollara. Rotayı yol üzerinde yukarıya doğru devam ederek uygun bir yerden yukarı orman içerisinden üst yola çıkmayı hedefleyerek çizmiştim. Ancak zamandan kazanmak adına daha kestirme olacağını düşündüğümüz, yol kenarından devam eden patika üzerinden ilerlemek istiyoruz. Patika oldukça düzgün yapıda devam etmektedir. Hafif hafif yükselirken sağa doğru devam etmemiz gerektiğini düşünerek doğaçlama orman içerisinden doğaçlama yukarı yola doğru ilerliyoruz. GPS kaydının 11.8 kilometresinden 12,3 kilometresi arası bu şekilde doğaçlama geçilmiştir. Ancak yukarı yola kavuştuğumuzda patikayı takip ederek belki yolu biraz uzatacaktık ama daha az yorulabileceğimiz yorumunu yapıyoruz.

Ayrıca bu patikaya hiç girmeden yol üzerinde yukarıya kadar ilerleyerek üst yola çıkmanın da daha doğru olabileceği yorumunu yapıyoruz. İlerleyen zamanlarda diğer rota kaydı üzerinde giderek gerçek rota bilgisini paylaşmayı umuyoruz.

Orman içerisinde zaman zaman yükselerek devam eden rotamız, Ahmetler köyü ve deniz manzarası görünmeye başladığında taşlarla kaplı dere yatağı üzerinde ilerleyen patikaya ulaşıyor. Taşlar üzerinde ilerlemek biraz can sıkıcı olsa da, orman içerisi tamamen çalı şeklinde ki dikenli ağaçlarla kaplı olduğu için, patika üzerinde ilerlemek daha doğru oluyor. 16:30 sularında ulaştığımız başlangıç noktasında, bir parkurumuz  ve keşif maceramız daha son buluyor.

Aşağıda ki fotoğrafların dışında tamamına buradan ulaşabilirsiniz...

Ahmetler Köyü

Zorluk Derecesi :Toplamda 18 km. olan, ORTAZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım : 893 m.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Yol Yapısı :Patika ve orman yolu parkurundan oluşmaktadır.
Başlangıç Noktası : Ahmetler Köyü.
Bitiş Noktası :Ahmetler Köyü.
Su Kaynakları : Parkur üzerinde su kaynağı yoktur.
Alış-Veriş Alanları : Alış-veriş imkanı yoktur.
Konaklama : Çadır Kampı için uygun yayla düzlükleri vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişi ile gidilmeli ve bir yakınınıza gideceğiniz konum bildirilmelidir!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...