22 Ağustos 2017 Salı

ANT- 088 KOVADA GÖLÜ - CİRE YAYLASI - KASNAK MEŞESİ ORMANI

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

BALKIRI KÖYÜ
Yine bir kiraz mevsiminde Antalya sıcaklarından kaçarak Kovada Gölü bölgesine uzanıyoruz. Malum hem araç yolumuz hemde bisiklet rotamız uzun. Gün doğmadan yola koyuluyoruz ve güneşi yolda karşılıyoruz. İçimizi üşüten serin bir hava ile Kovada Göl kıyısında ki Kırıntı Köyüne ulaşıyoruz. Zaman kaybetmeden bisikletlerimize atlayarak aracı terk ediyoruz. Çeşit çeşit meyve bahçeleri arasında ilerlemeye başlıyoruz. Kirazın, Kaysının, Eriğin ve Elmanın her türlü çeşitleri mevcut. Bölge toprakları çok verimli olduğu için, yetişen kirazların çoğunluğu direk ithal edilmekte imiş. Ancak ithal edilme standartlarına uymayan küçük fakat çok lezzetli olan kiraz dalında ki son taneler göz hakkımıza fazlasıyla yetiyor.
Balkırı Köyüne ulaştığımızda, güneşin yükselmesiyle hava da ısınmaya başlamıştı. Son su ve sıvı takviyelerimizi de yaparak yavaştan tırmanışlara başlıyoruz. Zaman zaman sertleşen orman yolunda ki tırmanışımız Cire Yaylasına ulaştığımızda bir nebze de olsa eğimini azaltıyor. Cire Yaylasında doğal kaynak suyu mevcut olmakla birlikte, mecbur kalmadıkça doğal su kaynaklarına güvenerek içilmemelidir. Güneş yükselmiş ve buraya kadar ki tırmanışımızda oldukça sıvı kaybederek aşırı derecede terlemiştik. Ancak bu noktadan sonra hava biraz serinlemiş ve zaman zaman esinti ile rahatlamaya başlamıştık. Gölge alanlarda ilerlemek oldukça keyifli iken, tepeden vuran güneş ışınlarının altında ilerlemek ise aşırı derecede rahatsız edici idi. Tırmanışı bitirerek, sedir ağaçları arasında öğle yemek molası veriyor ve bir süre gölgede zaman geçiriyoruz. 1400 metre rakımda, gölgeler oldukça serin olmakla birlikte, güneşin kavurucu etkisi oldukça fazla idi. Mümkün oldukça gölge de zaman geçirerek ve bisiklet sürerek ilerlemeye çalışıyoruz. Bu durumlarda sık sık gölgede mola vermenin ve su tüketmenin büyük faydasını görüyoruz.
Kızılkuyu Yaylasına vardığımızda, adını aratmayacak şekilde kızıl toprağa sahip olduğunu görüyoruz. Yaylanın ortasında kuyu ve oluk mevcuttur ancak içilebilirliği konusunda ciddi şüphelerimiz oluşmuştur. Kızılkuyu Yaylasından sonra zaman zaman Kovada Gölü manzarasıyla, sürekli inerek Yukarı Gökdere Köyüne ulaşıyoruz. Köy meydanında ki çınar ağacının gölgesinde uzun soluklu bir çay molası veriyoruz. Gün sonunda yine meyve ağaçları arasında Kırıntı Köyüne kadar pedal basarak güzel bir keşif rotamızı daha geride bırakıyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 44km. olan, ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1490 metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış 800 metre civarındadır.
Hangi mevsimde yapılır:  Kış ayları ve yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi :MTB ve dişli lastiklere sahip tur bisikletleri için uygundur.
Yol Yapısı :% 80 stabilize %20 asfalt  parkurdur.
Başlangıç Noktası : Kırıntı Köyü.
Bitiş Noktası :Kırıntı Köyü.
Su Kaynakları : Rota boyunca sadece yerleşim yerlerinde ve işaretli noktalarda su kaynakları ve çeşmeler mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Balkırı Köyünde zaruri ihtiyaçaların karşılanabileceği bakkal mevcuttur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc
GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...