7 Nisan 2014 Pazartesi

ANT - 053 SELGE - YEŞİLVADİ - KARABÜK

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!
Köprülü Kanyon

Antalya'nın doğal güzelliklerinden bir tanesi olan Köprülü Kanyon bölgesine hareket ediyoruz. Köprülü Kanyon bölgesi pek çok outdoor doğa sporu için oldukça elverişli ve bünyesinde çok sayıda parkur barındırmaktadır. Bölgede aktif olarak ve oldukça yoğun ilgiyle yapılmakta olan, trekking, bisiklet, kano ve rafting parkurları mevcuttur. Dağ manzarası, kanyon görüntüsü ve gerekse kendine özgü rengiyle akan buz gibi Köprüçay nehir suyuyla adeta ziyaretçilerin aklını başından alarak büyülemektedir. Ülkemizde işaretlenmiş olan Likya Yolu’ndan sonra ki en uzun parkur olan St. Paul (Aziz Paul) Yolu, Isparta ilinden başlayıp, Köprülü Kanyon Bölgesinden geçerek Aksu ilçesinde bitmektedir. Bölgede ki Bisiklet Parkuru olabilecek yolların keşfi için araçla yapmış olduğumuz keşif turunda belirlediğimiz parkurlardan bir tanesini bu turda yapıyoruz.

Antalya’ya 90 km uzaklıkta ki Köprülü Kanyon bölgesine ulaşım ya tur şirketleri ile ya da özel araçlarla sağlanabilmektedir. Bölgede belirlediğimiz parkurda pedallamak üzere bisikletlerimizi aracımıza yükleyerek Antalya’dan hareket ederek Manavgat yönüne doğru yola koyuluyoruz. Serik ilçesini 5-6 km geçtikten sonra Aspendos yol ayrımından dönerek ilerliyoruz. Aspendos antik kalıntılarını geçtikten sonra Sarıabalı Köyünde Köprüçay Irmağı üzerinde ki köprüden geçerek Sağırin ve Karabük Köyüne doğru devam ediyoruz. Karabük Köyüne ulaştığımızda uygun bir yerde aracı terk ederek bisikletlerimize biniyoruz. Selge Yol ayrımına kadar Köprüçay kenarından manzara eşliğinde ilerliyoruz. Selge yoluna döndüğümüzde 11 km’lik kesintisiz rampada pedallayarak Selge (Altınkaya) Köyü’ne ulaşıyoruz. Selge Köyünde, köy yerleşkesinde ve çevresinde dağınık durumda Antik kalıntılar mevcuttur. Hala Tiyatro görüntüsünü korumakta olan devasa büyüklükte ki Antik Tiyatro, köy alanına hakim bir nokta da ayakta kalabilmiştir. Antik Tiyatronun bulunduğu noktada köy bakkalı mevcuttur. Ancak zaruri ihtiyaçlarınızı karşılayabileceğiniz kadar bir şeyler bulabilirsiniz. Selge Köyü’nde biraz dinlendikten ve öğle yemeğimizi yedikten sonra Yeşivadi Köyüne doğru parkura devam ediyoruz. Selge Köyü’nden sonra yol 3-4 km stabilize orman yolu olarak devam etmektedir. Sonrasında ise yol patikaya dönüşmekte ve oldukça bozularak devam etmektedir. GPS kayıtlarını eklemiş olduğumuz rota üzerinde işaretli olan 28. Km’den sonra ki 500 metrelik bölümde patika yol, yer yer araziye karışmış ve çok zor seçilebilir durumdadır. Eğer elinizde harita ya da GPS kayıtları yok ise dikkatli bir şekilde yön bilgisi ile sağ yönde ve yukarıya doğru ilerleyerek, Yeşilvadi Köyü tarafında ki vadi manzarasını gören küçük düz alana ulaşılmış olunmalıdır. Sonrasında yine Yeşilvadi tarafını karşımıza alarak sağa ve yukarıya yöneldiğimizde çok net belirginleşen patika yolu devam ederek ilerliyoruz. Bu noktadan sonra da patika devam etse de, kayalık bir alan olduğu için iri taşlarla kaplı durumdadır. Bu alanı bisiklet sürerek geçmeye çalışsak da sık sık inmek durumunda kalıyoruz. Doğanın ortamı o kadar güzel ki, bir yandan bozuk yolda bisikletlerimiz elimizde ilerlerken bir yandan da manzaranın ve doğanın sarhoşluğunu yaşıyoruz. Aladağlar turumuzda geçmiş olduğumuz Taşdurmaz  bölgesinin manzarasına benzerlik göstermektedir. Birkaç kilometre daha ilerledikten sonra Yeşilvadi Köyüne ulaşıyoruz. Parkurun bundan sonraki bölümünü orman yollarından iniş ile devam ederek Karabük köyüne ulaşıyoruz. Geçmiş olduğumuz patika bölümde ki zaman kaybı ile Yeşilvadi köyünde fazla kalamıyoruz ve transit geçmek zorunda kalıyoruz. Ancak gördüğümüz kadarıyla köyde çok fazla yaşayan yok. Tek tük insanlarla karşılaşıyoruz. Köy orman içerisinde yerleşmiş ve tarım arazisi oldukça kısıtlı durumdadır.

Doğanın, manzaranın, bisikletin ve şehrin gürültüsünden uzak bir gün daha yaşamanın keyfi ile turumuzu tamamlayarak Antalya’ya dönüyoruz.

Son söz olarak Selge ile Yeşilvadi Köyleri arası trekking için daha uygundur. Bisiklet ile geçmek keyifli olduğu kadar, oldukça zahmetli ve yorucudur. Eğer en az bizim kadar kırık değilseniz bu geçişi bisikletle geçmeniz tavsiye edilmez. Ancak dağ bisikletine binmenin hakkını sonuna kadar verebilecek bir parkurda bisiklet binmek isteyerek geçmeyi düşünürseniz, zamanınızı değerli kullanarak çok dikkatli olunuz ve asla tek başınıza bu parkuru yapmayınız.

Bisiklet Rotaları

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 54 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1023 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Sadece Dağ bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :%40 asfalt, %40 stabilize ve % 20 patika parkurdur.
Başlangıç Noktası : Karabük Köyü.
Bitiş Noktası :Karabük Köyü.
Su Kaynakları : Selge, Yeşilvadi ve Karabük Köyü haricinde su kaynakları yoktur.
Alış-Veriş Alanları : Karabük Köyü'nde Köprüçay kıyılarında restorantlar mevcuttur. Selge de her zaman bulunmayabilir.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...