2 Ekim 2013 Çarşamba

KONYA - BEYŞEHİR GÖLÜ BİSİKLET GEZİSİ

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...
Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Alanya’dan başlayarak Karapınar, Sarıveliler, Ermenek ve Mut ilçesine ulaştığımız TRANSTOROSBİKE bisiklet turumuzun 3. gününde, Temmuz sıcaklarının bastırması ve çukurda kalan MUT ilçesinin yakıcı sıcakları nedeniyle sağlık sorunları yaşamamak için TRANSTOROS turumuza daha sonra tekrar bu noktadan devam etmek üzere burada ara veriyoruz. Bu tur için planladığımız zamanımızın olması sebebiyle biraz daha serin olacağını düşündüğümüz Konya’dan başlayarak Beyşehir, İbradı ve Manavgat üzerinden Antalya’ya dönmeyi düşünüyoruz. Mut’tan Konya’ya Delta Bisiklet Konya Bayiliğini yapan dostumuz Kutay’ın misafiri oluyoruz. Hem hasret gideriyor, hem de gideceğimiz güzergah hakkında bilgi alıyoruz. Hem misafirperverliği hem de şehir turu için teşekkür ediyoruz. Ertesi günün sabahında henüz güneş doğmadan yola koyuluyoruz. Şehri yavaş yavaş terk ederken Konya - Beyşehir yolu üzerinde ki Akyokuş karşılıyor bizi. Dik olmayan eğimi ile Akyokuş’u şehir manzarası ile tırmanıyor ve Beyşehir’e doğru devam ediyoruz. Akyokuş rampası çıkışında yol arkadaşlığına başlayan KARA diye seslendiğimiz köpek dostumuz Altınapa Barajına kadar bize eşlik ediyor. Çok yorulmuş olmalı ki burada kendisine uğraşacak bir şeyler bularak bizimle olan arkadaşlığını bırakıyor. Bundan sonrasında düz ve normal hızla seyredebildiğimiz bir yol ile devam ediyoruz. Yunuslar Köyü yol ayrımından sonra, Çukurağıl Köyünden önce sağda bulunan restourantta sıcak çorba içiyoruz ve yola koyuluyoruz. Beklediğimizden çok çok erken saatlerde Beyşehir'e varıyoruz.  Beyşehir Gölü'nün fazla suyunun şehrin dışına taşındığı kanal boyunda bulunan çay bahçeleri ve restourantlarda hem dinleniyor hemde öğle yemeğimizi yiyoruz. Kısa bir şehir gezisinden sonra kamp alanımıza doğru yola koyuluyoruz. Karadiken Köyünden sonraki Atapark kamp alanında Beyşehir Gölü kıyısında kampımızı atıyoruz. 500 metre ileride de Beden Terbiyesine ait İzci Kampı bulunmaktadır. Ancak orada kimse olmadığı için Atapark'ta kalmayı uygun buluyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 109 km. civarında olan, ORTAZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her mevsimde yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Her çeşit Bisiklet için uygundur.
Yol Yapısı : Tamamı Asfalt yoldur.
Başlangıç Noktası : Konya Şehir Merkezi
Bitiş Noktası :Beyşehir Atapark Kamp Alanı
Su Kaynakları : Yol boyunca Doğal Su kaynakları vardır.
Alış-Veriş Alanları : Şehir merkezleri dışında alış veriş alanı yoktur.
Konaklama : Beyşehir Gölü kıyısında bir özel bir kamusal kamp alanı ve pansiyon vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...