İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

9 Mayıs 2019 Perşembe

KÖPRÜLÜ KANYON BİSİKLET KAMPI - NİSAN 2019

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

KÖPRÜLÜ KANYON

Hafta sonu tatilini fırsat bilerek yine bir kaçamak yapıyoruz. Oldukça değişken bir planlamadan sonra sabit kamplı rotalar üzerinde karar kılıyoruz. Köprülü Kanyon sayısız alternatifli parkurlara sahiptir. Dilediğiniz şekilde ve zorlukta rotalar hazırlamak mümkündür. Aynı rota üzerinde ORTA-ZOR ve ÇOKZOR parkurlar çıkarabilmek mümkündür.

BURMAHAN

Cumartesi sabah gün aymadan Antalya'dan hareket ederek bölgeye ulaşıyoruz. Kampımızı kurmadan bisiklet turuna çıkıyoruz. İlk gün için ZOR bir rota olan Burmahan Köyü tarafına tırmanışa başlıyoruz. ORTAZOR bir tırmanış ile Burmahan Köyüne kadar asfalt yol ile tamamen orman içerisinde tırmanıyoruz. Burmahan Köyünde küçük bir bakkal mevcuttur. Kısa bir soda molasından sonra orman yolundan devam ediyoruz. Köyün içerisinden itibaren başlayan sayısız kiraz ağaçları etrafı sarıyor. Bölgenin kirazlarının oldukça güzel ve meşhur olduğunu öğreniyoruz. Orman içerisinde çok güzel bir rotada tırmanışımız 930 rakıma kadar yükseliyor. Sonrasında tatlı inişle Kepez Mahallesine kadar yatay eğimle ilerliyoruz. Sonrasında asfalt yolda dik inişle ana yola ulaşarak Beşkonak istikametine devam ediyoruz. O zamana kadar hep arkamızdan esen rüzgara karşı pedallamaya başlamıştık. Karabük Köyü köprüsünden sola devam ederek, Zerk Köprüsü kıyısında ki piknik alanında ilk günün rotasını tamamlayarak kamp atıyoruz.

TAZI

Gün ağarmaya başladığında uyanarak yeni bir güne başlıyoruz. Hava oldukça serin idi. Hemen akşam söndürdüğümüz kamp ateşini yakarak biraz ısınıyoruz. Kahvaltı sonrasında Tazı rotasını planlayarak yola çıkıyoruz. Yükselmeye başladığımızda Kırkkavak Köyü yaylalarından geçen parkura gece boyunca taze kar yağdığını görüyoruz. O tarafta ki rotalara gitmek artık mümkün değildi. Dolayısıyla Tazı rotası oldukça doğru bir karar oluyor. Zaman zaman yine şiddetli rüzgara karşı tırmanışımız devam ediyor. Neyse ki rampa oldukça keyifli ve kıvamında olduğu için keyifli bir şekilde ilerliyor. Pazar günü olması sebebiyle Tazı Kanyonunda iğne atsanız yere düşmüyor. Otellerden gelen safari turları ve günübirlik tur gezileri ile insan seli akınına uğramıştı. Çok fazla keyif alamadığımız için hareket ederek parkura devam ediyoruz. Çaltepe Köyüne doğru asfalt yol bittiği için araçlar tarafından tercih edilmemektedir. Dolayısıyla bizim için esas keyifli olan rota başlıyor. Tamamen doğa ile iç içe ve orman içerisinde ki toprak yollarla Çaltepe Köyüne ulaşıyoruz. Asfalt yolu takip ederek rüzgarı arkamıza alıyor ve Beşkonak Zerk Köprüsüne ulaşarak parkuru tamamlıyoruz. Gözden uzak orman manzarasına karşı bir noktada kamp atarak günü tamamlıyoruz.

SELGE

Ertesi gün rotası için çok kararsız idi. Hava yine soğuk ve kimsenin çadırdan çıkmaya niyeti yoktu. Kararsızlık içerisinde saat ilerlemiş ve bazı rotalara gitmek için fırsatlar kaçmıştı. Her geçen an, elde kalan bir kaç antrenman rotası yada keyifli bir gün oluyordu. 08 sularında çadırdan kafamızı çıkartıyor ve yeni bir güne başlıyoruz. Bir taraftan keyifli bir kahvaltı yaparken bir taraftan günün rotası üzerinde konuşuyoruz. Cevat bu günü kendine off ilan etmiş ve dinlenmeye ayırmıştı. Onur ile güzel bir tırmanış rotası olan Selge'ye çıkmaya karar kılıyoruz.
Muhteşem manzaralar ve keyifli bir yol eşliğinde 2 saatlik bir tırmanışla 11 kilometrelik Selge parkurunu tırmanıyoruz. Daha önce bir kaç defa çıkmış olmama rağmen hiç bu kadar keyif aldığımı hatırlamıyorum. Selge'nin muhteşem tiyatro manzarasında rotanın dönüm noktasına ulaşıyoruz. Doğadan ve manzaradan maksimum keyif almak adına yavaş yavaş iniyor ve bir parkuru daha tamamlarken bir kampı daha geride bırakıyoruz.

Her seferinde gidecek yeni parkurlar ve keşfedecek yeni rotalar olması Köprülü Kanyonu bizim için çok özel kılan yerlerden bir tanesi oluyor. Yaptığımız onca rota ve parkura rağmen hala keşfedeceğimiz bir o kadar daha rota bulunmaktadır.

Zorluk Derecesi :Üç gün farklı rotalarda yapılan  ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım - metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış - metre civarındadır.
Hangi mevsimde yapılır:  Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi :MTB ve dişli lastikleri olan şehir bisikletleri için uygundur.
Yol Yapısı :Tamamı orman içerisinden geçen bazı bölümleri asfalt, bazı bölümleri toprak yoldur.
Başlangıç Noktası : Beşkonak.
Bitiş Noktası : Beşkonak.
Su Kaynakları : Rota boyunca bazı noktalarda su kaynağı mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Beşkonak Köyünde köy bakkalı mevcuttur. Yaz aylarında alışveriş imkanı biraz daha geniştir.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

Powered by Wikiloc

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...