4 Eylül 2013 Çarşamba

TRANSTOROSBİKE 2.GÜN (Karapınar-Ermenek)

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

TRANSTOROSBİKE bisiklet turumuzun 2. günü için Kaplanhanı'ndan Ermenek istikametine doğru pedal basmaya başlıyoruz. 1. gün oldukça zorlu rampalara sahip olan Kuş Yuvası yolunu çıkmış ve oldukça yorulmuştuk. Bugün ise Kaplanhanı Mahallesini çıktıktan hemen sonra inişe geçiyor ve rüzgarın serinliğine bırakıyoruz kendimizi. Bir kaç km sonra seyrek yapılaşmaya sahip olan Karapınar Köyü'n, geçer geçmez Gevne Çayı karşılıyor bizi ve Çayarası Yaylasına kadar eşlik ediyor. Çayarası Yaylasında zaruri ihtiyaçları karşılayabilecek kadar küçük çaplı bir kaç Bakkal, restoran ve fırın bulunmaktadır. Yine yayladan sonra bir müddet Gevne Çayı eşliğinde yola devam ediyoruz ve Taşkent-Ermenek yol ayrımında ki köprüden sağa Ermenek yönüne dönüyoruz. Hmen köprüden sonra oldukça dik bir rampa bizi karşılıyor ve tekrar tırmanmaya başlıyoruz. Çayarası'ndan sonra Sarıveliler 30 km uzaklıkta olup, oldukça zorlu rampalar bulunmaktadır. Sarıveliler'e kadar herhangi bir alışveriş alanı bulunmamaktadır, bu arada dikkatli olunmasında fayda vardır. Yükseldikçe arkamızda kalan ve manzarası daha net ortaya çıkan Çayarası Yaylasının seyri ile tırmanışı bitiriyor ve tepeleri arkaya aşıyoruz. Uzun bir süre yine inişten sonra başka bir rampa karşılıyor bizi. Yavaş yavaş alışmaya başlıyoruz artık bu iniş çıkışlara ve artık biliyoruz ki her inişimizden sonra yeni bir rampa karşılayacak bizi...
Artık nemden ve bunaltıcı sıcaklardan uzaklaşmış, rampalar dışında yayla serinliklerinde bisiklet binmenin keyfini alıyorduk. Esen rüzgar bunaltmıyor, serinletiyordu. Yolun arkamızda kalan sol tarafta Antalya İl Sınırı tabelası, önümüzde ise Karaman İl Sınır tabelası bulunuyordu. Bu noktadan sonra yine alçalmaya başlıyor, Civandere ve Civler Köylerinin yemyeşil manzarası eşliğinde rampa aşağı bırakıyoruz bisikletlerimizi. Arkamızda bıraktığımız rampalar bizi oldukça oyalamış ve yormuştu. Öğle yemek saatimiz geçmeye başlamıştı. Ne Civandere de nede Civler Köyünde karnımızı doyuracak bir imkan bulamamıştık. Dolayısıyla Sarıveliler'e kadar devam etmemiz gerekiyordu. Sarıveliler konum itibariyle eğimli bir yere yerleşmiş durumdadır. Bizi çok cevbedici bir ortamı olmadığı için yemek ihtiyacımızı gideriyor ve yolumuza devam ediyoruz. Sarıveliler'den sonra yine bir süre hafif eğimle tırmandıktan sonra  uzun bir iniş başlıyor ve bu iniş arkasından gelen rampa Ermenek girişine kadar devam etmektedir.
Rampayı bitirdikten sonra Ermenek şehir ve Ermenek Baraj manzarası karşılar bizi. Ermenek'te şehrin biraz dışına doğru Belediye misafirhanesi ve şehrin göbeğinde Orman İşletme Müdürlüğünün misafirhanesi bulunmaktadır. Yer durumuna göre her ikisi de konaklama için uygundur.

Kaplanhanı.

Gevne Çayı kıyısından Çayarası Yaylası Manzarası...
Gevne Çayı..

Çayarası geride kaldıktan sonra bir müddet daha Gevne çayı eşliğinde devam etmekte yol...

Yine uzun bir tırmanışın ardından bizi sevindirmeyen bir iniş daha başlamakta...

Ve o inişten sonra gelen rampa bizi karşılıyor ...

Sarıveliler.

Tepebaşı.

Ermenek Barajı.

Ermenek.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 80 km. civarında olan dik ve uzun tırmanışları içeren ZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır: Kış mevsimi haricinde her mevsimde yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Her çeşit bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı : Tamamen asfalt.
Başlangıç Noktası : Kaplanhanı Mevkii
Bitiş Noktası :Ermenek İlçesi
Su Kaynakları : Yol boyunca su kaynakları mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Karapınar ve Sarıveliler'de ufak tefek ihtiyaçları giderebilecek bakkallar ve restoranlar bulunmaktadır, bu yerleşim yerleri dışında tedbirli olmakta fayda var.
Konaklama : Ermenek Belediye Misafirhanesi (Tel: 0 338 716 3446) , Orman İşletme Misafirhanesi.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...