İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

21 Ağustos 2013 Çarşamba

TRANSTOROSBİKE 1.GÜN (Alanya - Karapınar)

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bu rotanın planlaması oldukça zamanımızı aldı. İlk esinlenmemiz Transanatolia turundan olmuştur. Paralel rotalarla aynı parkur yapılabilirmi diye düşünerek rota planlamasını yapmaya başladık. Günlerce bu yollarda giden gezginlerin hikayelerini, rotalarını ve duraklarını inceledik. Ancak kimse Torosları yaylalardan bu rotada bisikletle geçmemişti. Alanya'dan  Konya'ya, Alanya'dan Karaman'a, Alanya' dan  Seydişehir'e, Mersinden Konya'ya gidenlerin  rotalarına rastladık fakat, Alanya'dan başlayarak yaylalar üzerinden Mersin'e kadar gitmiş olan bir bisikletlinin rotasına rastlayamadık. Peki yapılabilir miydi? Evet, hemde büyük bir keyifle yapılabilir diye düşünerek planladık ve düştük yollara. İlk hareket noktamız Alanya olacaktı ve Antalya'dan Alanya otobüsleri ile Alanya'ya ulaşıyoruz. (Alanyalılar firmasının bisikletlerimiz için almış oldukları ektra 20'şer Tl'yi de buradan tekrar kınıyoruz)
Alanya Otogarından öğle saatlerinde  hareket ederek Dim Çayı kıyısından Kuş Yuvası Rampasına doğru pedallamaya başlıyoruz.  Aslında bu yol için tam 1 gün planlamıştık ve 1 günün sonunda Karapınar'da olmayı hedefliyorduk. Fakat rampanın zorlu olacağını düşünerek, günden kar edelim düşüncesiyle 1 gün önceden başladığımız turumuza, gün sonunda nerede isek orada kamp atar ertesi gün tırmanmaya devam ederiz diye koyulmuştuk yollara. Fakat öyle keyifli ve eğlenceyle çıkmaya başladık ki, rampalar su gibi akıp gidiyordu tekerimizin altından. Beklediğimizin üstünde bir performansla tırmanışa devam ediyorduk. Hiç beklemediğimiz bir şekilde yarım günde Kuş Yuvasına ulaşmış ve en zorlu bölümü geride bırakmıştık. Zaten geç başladığımız için gün batmadan kamp atacak bir yer bulabilmek adına fazla oyalanmadan Karapınar'a ulaşmak üzere devam ediyoruz yolumuza. Kaplanhanı mevkiinde Topalın Yeri'nde kampımızı atıyor ve nefis ev yemekleri ile akşam yemeğimizi yedikten sonra, serin havada uyumanın keyfi ile 1. günü geride bırakıyoruz...

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 53 km. civarında olan ve 30 km tırmanış yolu içeren ÇOKZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır: Kış mevsimi haricinde her mevsimde yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Her çeşit bisikleti için uygundur.
Başlangıç Noktası : Alanya Otogar.
Bitiş Noktası :Kaplanhanı Mevkii.
Su Kaynakları : Yol boyunca su kaynakları mevcuttur.
Alış-Veriş Alanları : Dim Barajı yanında bulunan marketten sonra tedbirli olmakta fayda var.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...