İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

26 Mayıs 2013 Pazar

Ant-028 KIRKGÖZLER - DAĞBELİ - ARİASOS - BAYATBADEMLER

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Yine çok güzel bir hava ile açtık gözlerimizi bu güne. Bugün ki rotamızı uzun süre önce planlamıştık ancak yapmak bu güne kısmetmiş. Sabah 08:00 de tur arkadaşlarımızla buluşarak Döşemealtına doğru yola koyuluyoruz. Kepez rampasını çıktıktan sonra sola Döşemealtı'na doğru dönüyoruz ve Kırkgözler bölgesine basıyoruz pedallara. Ne aksiliktir ki rüzgar karşımızda esiyor ve diziliyoruz sıraya. Birbirimizin rüzgarından faydalanarak ve sürekli önceki kişiyi kısa aralıklarla değiştirerek yüksek tempo ile Kırkgözlere varıyoruz. Sıcak havanın ve yüksek temponun etkisiyle hemen kendini suya atmak isteyen arkadaşlar oluyor, ancak ayaklarımızı suya sokmamızla bu isteğimizden vazgeçmemiz bir oluyor. Su öyle soğuk ki değil suda eğlenmek içinde durmak dahi mümkün değil. Biraz dinlendikten sonra yine karşıdan esen rüzgara rağmen mükemmel grub uyumu ile Çubuk Beli'ni çıkıyoruz. Çubuk Belini çıkar çıkmaz Dağbeli hemen sağda kalıyor. Biz yolumuzu sola çevirerek önce Ariassos Antik kentini geziyoruz. Ayakta kalmayı başarabilmiş muhteşem bir yapı hala ayakta durabiliyor. Her yolu düşenin kesinlikle gezmesi gereken tarihi mekanlardan bir tanesi. Sonra Akkoç Köyüne doğru yöneliyoruz. Çok küçük bir köy olarana Akkoç Köyünden sonra Bayatabdemleri'ne doğru basıyoruz pedallara. Bayatbademleri'nin Korkuteli yolu ile birleştiği noktada bulunan Restoran/piknik alanında geç kalmış öğle yemeğimizi yedikten sonra hem yoğun trafiğin olduğu yoldan kaçmak hemde daha fazla doğada olmak adına eski Korkuteli yoluna giriyoruz. Termessos'un hemen alt tarafında kalan ve muhteşem doğası olan bir yol. Termessos girişte bu yolu da bitirerek rotamızı tamamlıyoruz.Aslında bundan sonrasında da Güver Kanyonu ormanı içerisinden Aşağı Karaman Köyüne inmeyi planlamıştık ama hem rotanın uzun ve rampasının bol olması hemde saatin geç olması sebebiyle Kepez Rampasından iniyoruz Antalya'ya....

Zorluk Derecesi : Toplamda 111 Km. civarında olan ÇOKZOR bir rotadır.
Hangi mevsimde yapılır:  Her mevsim için uygundur.
Bisiklet Seçimi : Dağ Bisikleti.
Başlangıç Noktası : Beach Park Falezleri(Varyant Başlangıcı) .
Bitiş Noktası : 100. Yıl Caddesi Falez Kavşağı.
Su Kaynakları : Yol boyunca su kaynakları ve yerleşim yerleri olan bir rotadır.
Alış-Veriş Alanları :  Dağbeli'nde küçük çaplı restoranlar, Bayatbademler'de Bakkal  vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Yükseklik Profili

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...