19 Nisan 2013 Cuma

Ant-015 GÜVER KANYONU-DEMİRKAPI MEVKİİ-DOYRAN

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Güzel Antalya'nın en güzel parkurlarından bir tanesi için yine yollardayız...
Yayınlanmış olan bu ve diğer parkurlar için aynı güzergahta pek çok alternatifler mevcuttur. Rota bilgilerini indirerek, googleeart yada diğer uygulamalarla mevcut rotalara ekleme yada değişiklikler yapılabilir. Orman içerisinde ve dağ yollarında her yeni gün yeni yollar ve alternatifler açılmaktadır. Eğer ilk defa gidilecek bir parkur olacaksa mutlaka yanınızda harita yada yön bulmanıza yardımcı olabilecek bir donanım bulundurulmalıdır.

Uncalı'dan Çakırlar istikametine giderken, mezarlığı geçtikten sonra ki ilk ışıklardan sağa dönerek yavaş yavaş şehirden uzaklaşmaya başlıyoruz. Çok kısa bir süre sonra orman yoluna sapılarak şehirden kopulacağı için GPS kaydında işaretli olan aşağıdaki fotoğrafta görülen market bu noktadaki son alışveriş alanıdır.

Marketten sonra biraz yol alındığında yol boyunca sağlı sollu devam eden sokakları görülür. Bu parkurumuzda 3110 numaralı sokak tabelasından sağa saparak orman içerisine girerek devam ediyoruz.

Orman içerisinde de pek çok yol ayrımları ve yol sapakları mevcuttur. Yine GPS verileri takip edildiğinde, aşağıdaki fotoğrafta görülen kanal altından geçilerek devam eden yol takip edilir.

Orman içerisinde artık doğa ile başbaşayız. Bu turun ilk baharda yapılmış olması nedeniyle çiçeklerle bezenmiş doğada arılar, kuşlar ve kelebekler rengarenk çiçekler eşliğinde devam eder..

Rengarenk tonlarla boyanmış bir çok çiçek çeşidiyle karşılaşmak mümkündür...

Orman içerisinde Yukarı Karaman Köyünden,  Aşağı Karaman Köyüne bağlanan halen asfaltlama çalışmaları devam eden bir yol açılmaktadır. Bu yola bağlantılı olarak kullanılmakta olan ara yollarda mevcuttur. Ancak bu yollar dışındaki araçlar tarafından kullanılmayan yollar tercih edildiğinde, çiçekler arasında yol alma şansı daha büyüktür...

Bu güzergahtaki yollardan bir kaç tanesinden sola devam edildiğinde Ant-010 GÜVER KANYONU rotasına bağlanmaktadır. Orman içerisinde bir süre düz bir parkurda devam ettikten sonra yol, iki noktada hafif rampayla biraz yükselmektedir...

İlk rampanın sonunda Antalya, A.Karaman ve Doyran Köyü manzarası izlenilmektedir...

Geldiğimiz yöne doğru dönüldüğünde, sağ tarafta Güver Kanyonunun Kapız Göleti tarafı görülür...

İkinci rampayı da çıktıktan sonra yine orman içerisinde devam etmektedir.

Bir süre devam ettikten sonra, Korkuteli-Antalya Karayoluna çıkarak ileriden tekrar Güver Kanyonu'na doğru Orman yoluna girmektedir. Anayol kenarında Döşemaltı Ekmek Fırınında ve yanında ki bakkalda küçük ihtiyaçlar karşılanabilmektedir.

İhtiyaçlar giderildikten sonra biraz ileriden sola sapılarak Düzlerçamı ormanı içerisine tekrar giriş yapılır.

Orman içerisinde bir müddet ilerledikten sonra, yol üzerinde şimdilerde Japon Balığı üretilen balık çiftliği ile karşılaşılır. Burada doğal kaynak suyu olarak akan çeşme bulunmaktadır.

Balık çiftliğinin sağından devam edilerek dere yatağını geçerek ilerliyoruz...

Yine bu yol üzerinde sağa doğru ilerleyen iki adet parkur daha mevcuttur. İkiside devam Doyran-Saklıkent yoluna çıkmaktadır, ancak bu parkurları diğer taraftan yapmak daha doğrudur.

Önce biraz alçalarak sonra da tırmanarak devam edildiğinde sol taraftaa Güver Kanyonu görülmeketedir.

Yol, bir müddet bu manzara eşliğinde devam eder.

Sonra karşımıza çıkan Demir kapının altından geçerek devam edildiğinde tekrar Antalya manzarası karşılamaktadır.

Bu mevkiyi geçtikten sonra dikkatli olunması gereken bir iniş yolu başlamaktadır. Sonrasında ise sola devam edildiğinde Kapız Göletine, sağa ve ileriye devam edildiğinde Doyran Köyüne varılmaktadır.

Zorluk Derecesi : Ortalama 60 Km lik ORTAZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır: Her mevsim için uygundur. Kışın ve ilk baharda dereler yükselmiş ve yağış sonrası orman yolları çamurlu olabilir.
Bisiklet Seçimi : Dağ Bisikleti.
Başlangıç Noktası : 100. Yıl Cad. Dilek Sabancı Spor Tesisleri
Bitiş Noktası : 100. Yıl Caddesi Falez Kavşağı.
Su Kaynakları : Tur boyunca tedbirli olmanızda fayda vardır. Güver Kanyonu ormanı içerisinde bulunan Balık Çiftliğinde doğal kaynak suyu vardır.
Alış-Veriş Alanları : Aşağı Karaman ve Yukarı Karaman Köylerinde Bakkal şeklince alış veriş alanları mevcuttur.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Yükseklik Profili

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...