İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

8 Nisan 2013 Pazartesi

Ant-008 FESLİKAN YAYLASI - KARÇUKURU

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Bugün Kar Çukuru Yaylasına kadar, 46 Km. tırmanışı olan oldukça zor bir parkura pedal basılacak. Antalya, Saklıkent, Hisarçandır, Feslikan Yaylası, Kar Çukuru Yaylası ve Geyikbayırı Köyü manzaralarını gören güzel bir rotadır. Rota planlaması Geyikbayırı, Feslikan Yaylası, Kar Çukuru Yaylası ve Moryer Mevkii üzerinden tekrar Feslikan Köyüne dönerek Antalya'ya doğru devam etmektyedir. Yol durumuna göre rotanın değişebileceği hatta tamamlanamayacağı göze alınarak yola çıkılmıştır. Antalya merkeze 20 Km uzaklıkta olan Geyikbayırı Köyü geçilerek yükselmeye devam ediyoruz.

Yükseldikçe bahar çiçekleri arasında Antalya manzarasının keyfi dayanılmaz güzelliktedir.

Her anın ve her noktanın seyri ayrı bir güzelliktedir.

Mevsim bahar olunca orman yolu insanın aklını başından almaktadır. Bu güzel bahar gününde eşsiz çiçek kokuları arasında rampaları çıkmanın ve bisiklet sürmenin keyfi varılmaktadır...

Yaz mevsimi dışında Feslikan Köyü ve Yaylalarında herhangi birileriyle karşılaşmak neredeyse imkansızdır...

Festival Havasında yapılan Güreş Alanı.

Feslikan Yaylasında Tunç Dağı'nın eşsiz manzarasıyla başbaşasınızdır. Tek duyabildiğiniz rüzgar ve kuş sesleridir, tabi bide o kadar rampadan sonra atım hızı değişen kalp atışlarımız vardır ...
Çıktınız tüm rampaların yorgunluğunu alan tüm ihtişamıyla karşınızda duran Tunç Dağı.

Feslikan Yaylası'ndan Kar Çukuru mevkiine doğru yol almaya devam ediyoruz.

Yol, inanılmaz güzel ve keyifli. Sol tarafımızda Sarıçınar Dağı'na kadar görebildiğimiz Vadi ve dağ manzarası, karşımızda Tunç Dağı ve üzerinde yol aldığımız yayla yolu....

Feslikan Yaylasını yaklaşık olarak 3 km geçtikten sonra kötü bir manzara ile karşılaşıyorum. Mevsim durumuna göre kar yolu burada kapatıyor. Aralık ve Nisan ayları dahil olmak üzere bu geçitten geçmek bisiklet ve araç için mümkün olmayabilir. Buradan sonra yol biraz daha yükselerek devam ediyor. Geçidin diğer tarafı da Kuzeyde kaldığı için, bir miktar da diğer tarafta yolun kapalı olduğunu tahmin ederek buradan dönüş kararı alıyorum. Devam etmek mümkün olsaydı, Kar Çukuru'na varılarak, Saklıkent Dağı manzarasıyla Feslikan Köyü'ne geçilecekti. Bir başka turda bu rotayı tamamlamak üzere şimdilik dönüyoruz...
(Daha sonra tekrarladığımız başka bir turumuzda bu rotayı tamamlıyoruz. Aşağıdaki linklerden rotanın tamamı mevcuttur.)

Geri dönüş başladığı için, saatin de henüz erken olması nedeniyle bol bol doğanın ve manzaranın keyfine varıyoruz...

Yukarıda ki fotoğrafta, solda Saklıkent Dağı karlar içerinde görünmektedir.

Yukarıda ki fotoğrafta çukurda kalan alanda Sinan Değirmeni mevkii görünmektedir...

Sinan Değirmeninden Alimpınarı Köyü tarafına geçiş yolu görülebilmektedir.

İniş yolunda Geyikbayırı Köyü geçildikten sonra, JOSİTO Camping tabelası yanından sağa orman içerisine bir yol gitmektedir. JOSİTO Kamp alanı geçildikten sonra dere kenarından devam eden muhteşem bir yol sizi bekliyor olacaktır...

Genellikle bu güzergahta asfalt yol kullanıldığından bu orman yolu pek bilinmemektedir. Oldukça keyifli ve eğlenceli bir yoldur. Hem orman içerisinde, hem dere kenarında 4-5 km civarında olan güzel bir parkurdur.

Günün son manzara keyfiyle turumuzu tamamlıyoruz...

Zorluk Derecesi : 1910 metrelik yüksek rakımlara 23 km sürekli tırmanış ile ulaşılabilinen ZOR bir parkurdur.
Bisiklet Seçimi : Dağ Bisikleti, Tur Bisikleti (Dişli lastik)
Başlangıç Noktası : 100. Yıl Cad. Dilek Sabancı Spor Tesisleri
Bitiş Noktası : 100. yıl Caddesi 5M Migros Kavşağı
Su Kaynakları : Yol boyunca Feslikan Yaylasında çeşitli noktalarda hem doğal kaynak hemde alış-veriş noktalarında su kaynağı bulunmaktadır...
Alış-Veriş Alanları : Feslikan Köyüne kadar çeşitli noktalarda market ve bakkal şeklinde alış-veriş alanları mevcuttur. Kış Mevsiminde Feslikan Köyünde ve Yaylasında alış-veriş noktası ve herhangi bir kimse ile karşılaşmak mümkün olmayabilir...
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Eart yükseklik profili görüntüsü

Google Maps Harita Görüntüsü

Rotanın Tamamı aşağıda mevcuttur.

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...