30 Mayıs 2017 Salı

TRE - 028 NANALI YAYLASI - OVACIK DAĞI

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Nanalı Yaylası / Serik / ANTALYA
OVACIK DAĞI

NANALI YAYLASI: Antalya, Serik ilçesi, Akbaş Köyü sınırları içerisinde, Ovacık Dağı'nın güney yamaçlarında, 900 metre rakımda bulunan yaylalardan bir tanesidir. Dağın sarp ve kayalık yüzeyleri arasında, daracık bir alanda konumlandırılmış, önü açık ve havadar, kendine yetecek kadar suyu olan bir konumdadır. Öğrendiğimiz kadarıyla yaylaya adını, sulak alanların çevresinde bol miktarda bulunan Yarpuz Otundan almaktadır. Küçük çaplı hayvancılık ve Antalya'nın yaz sıcaklarından kaçarak serinlemek üzere gelinen bir yayla olduğu görülmektedir. Gerek yaylanın yerleştiği bölgede, gerekse çevrede, tarıma ve başka amaçlara uygun geniş ve düz alanlar fazla yoktur. Eski yapılar tamamen tahtadan, derme çatma yapılar olup, yeni yeni bir kaç tane prefabrike yapılaşma dikkat çekmektedir.

Nanalı Yaylası

Ulaşım: Serik ilçe meydanından, Deniztepesi istikametine devam edilerek, Zeytintaşı Mağarası tabelası geçildikten sonra, sulama barajına varmadan sağa orman yoluna saparak devam edilmektedir. Buradan sonra stabilize orman yolu başlamaktadır. Zaman zaman oldukça dik ve bozularak yükselmektedir. Yayla evlerine ulaşıldığında yol bitmektedir. Buradan sonrası normal araçlarla devam etmek için uygun değildir. Yaylanın hemen çıkışında uçan yol biraz düzeltilmiş olsa da, iri ve sivri taşlarla kaplıdır. Bir süre daha aracın 4X4 marifetiyle ilerleyerek Akçaağıl mevkiine ulaşarak kampımızı kuruyoruz. Antalya'dan linkte ki rota takip edilerek ulaşılmıştır. (https://tr.wikiloc.com/wikiloc/view.do?id=17983488)

ROTA PLANLAMASI

Ovacık Dağının son rotasını yapmak üzere gerekli planlama çalışmalarına başlıyoruz. Daha önce bir kaç kez Ovacık dağına gidilerek, Etler ve Yeşilvadi Köyü tarafından bir zirve ve bir kaç keşif amaçlı yürüyüşler gerçekleştirmiştik. Ovacık Dağı'nın yapmış olduğumuz tüm yürüyüş rotaları aşağıda ki haritada mevcuttur. Dağın güneyinde bulunan Nanalı Yaylası da, konum olarak bizim için gidilerek görülmesi ve rota çalışmalarımıza eklenmesi gereken bir bölge idi. Dolayısıyla Yaylaya orman yollarından ulaşım sağlayabileceğimiz rota çizilmiştir. Zirve Yürüyüşü için ise, diğer yürüyüşlerimizde gözlemlediğimiz Ardıç Gediği Mevkiine giden bir hat üzerinden, doğaçlama bir rota planı çizerek, buradan zirveye sırt hattı üzerinden ulaşılması düşünülmüştür.

Ovacık Dağı rotalarımız

KAMP ATEŞİ YANAR

Son birkaç gündür karamsar geçen hava durumundan sonra yine yola düşüyoruz. Hafta sonu için hava durumu, cumartesi parçalı bulutlu, pazar ise güneşli bildiriliyordu. Cumartesi öğleden sonra 15:00 sularında arkadaşlarla birleşerek kamp alışverişini yapıyor ve yola çıkıyoruz. Bu rotayı takip ederek 2 saatlik bir yolculuktan sonra Nanalı Yaylasına güneş batmadan ulaşıyoruz. Yol yaylanın yukarısına doğru bozularak da olsa hala devam ediyordu. Ancak normal araçlarla devam etmek için uygun olmayacak derece de bozularak devam etmeye başlamıştı. Şansımızı zorlayarak bir kaç kilometre daha ilerliyoruz. Kamp için uygun düz bir alanda, suya yakın bir noktada çadırlarımızı kuruyoruz. Hava kararmadan kamp ateşimizi de yakarak yeteri kadar odun topluyoruz.

Akçaağıl Mevki

Güneş batmış ve hafif esmeye başlayan rüzgarla birlikte hava da serinlemişti. Gökyüzünde ay olmadığı için bir kaç kare yıldız ve samanyolu fotoğrafı çekme umudundaydım. Ancak deneme amaçlı çektiğim fotoğraflarda görüyorum ki gökyüzü bulutlu ve tatmin edici görüntülere elvermiyor. Fotoğraf makinasını kaldırarak arkadaşlarla ateş başı muhabbetimiz gece yarısına kadar devam ediyor. Sabah erken kalkabilmek için fazla geç kalmadan, ateşi söndürüyor ve çadırlarımıza çekiliyoruz. Başımızı yastığa koyup, daha gözlerimizi kapatmadan başlayan yağmurla birlikte gecenin sessizliği bozuluyordu. Doğada dostlarla birlikte keyifli bir akşam yemeği ve sohbetinden sonra, yağan yağmur damlalarının çadırlarımıza dokunuşları ninni gibi geliyordu. Ne zaman uyuya kaldığımızı bilmeden, günün ilk ışıkları ile birlikte, kuş sesleri eşliğinde uyanıyorduk. Hemen ateşimizi yeniden yakıyor ve hazırlıklara başlıyoruz. Bir yandan kampı toplarken bir taraftan da yürüyüş rotası için hazırlıklara devam ediyoruz. Biraz rahat hareket ederek 09:30 sularında ilk adımları atarak rota kaydını açıp yürüyüşümüze başlıyoruz.

Akçaağıl Mevkii

DOĞAL SU KAYNAKLARI

Bozuk olan araç yolunun devamında oldukça belirgin bir patika ile devam etmeye başlıyoruz. Zigzaglar çizerek orman içerisinde yükselmeye devam ediyoruz. Bir süre daha kızılçam ağaçları arasında ki ilerleyişimiz yükseldikçe sedir ve ardıç ağaçlarına dönmeye başlıyor. Pnarcık Yaylasına ulaştığımızda geniş çimenlik düz bir alan ile birlikte arkamızda ki muhteşem manzara bizleri karşılıyor. Bu yaylada su mevcuttur. Ancak dostumuz Dr.Ümit REZZUKOĞLU, doğada ki suları kullanma konusunda dikkatli hareket edilmesi gerektiği konusunda uyarılarda bulunarak, oluşturabileceği riskler hakkında bilgilendirmelerde bulunuyor. Temizliğine emin olunmayan suların kaynatılmadan kesinlikle kullanılmaması önerisinde bulunuyor. Gerek günübirlik, gerekse kamplı gezilerimizde, doğal su kaynaklarından temin ettiğimiz suları kaynatarak çay-kahve ihtiyaçlarında kullanmaktayız. İçme suyu olarak mecbur kalmadıkça kullanmamaktayız.

ZİRVE

Yaylanın kuzeyine doğru devam ederek yine bir patikanın izlerini aramaya başlıyoruz. Doğada doğal olarak oluşan pek çok izler mevcuttur. Eğer gittiğimiz güzergah yönünde birden fazla iz ve patika mevcut ise, en çok kullanılmış ve belirgin olanı seçerek, onun üzerinde ilerlemeye devam etmekteyiz. Önümüzde ki küçük vadi boyunca ilerleyerek yine geniş düz bir alana çıkıyoruz. Çepeçevre kayalıklarla örülü tepeciklerin arasında Ardıç Gediğine doğru ilerliyoruz. Zirveye uzanan sırt hattına ulaştığımızda, zirveyi hedef alarak yükselmeye devam ediyoruz. Zaman zaman kayalıkların arasında ve tepesinde, zaman zaman hafif çarşaklı yüzeylerde ilerlemeye çalışıyoruz. Ağaçların biterek çıplak tepeye dönüştüğü zirveye yakın noktalarda, zemin kaya kırıntıları ile kaplanmaya başlıyor. Dik yüzeylerde zaman zaman çarşaklanmalar oluşmuş durumdadır. Bu noktadan sonra zirveye kadar dikkatli bir şekilde devam ediyoruz. Zirveye ulaştığımızda duyduğumuz gök gürültüsünün Dumanlı Dağına düşen sağanak yağışından geldiğini görüyoruz. Bozburun zirvelerinden başlayarak bize doğru ilerleyen ve toplanmaya başlayan kara bulutları izliyoruz. Alelacele zirve defterini yazıyor, fotoğrafları çekiyor ve dönüş rotasına giriyoruz. Serinleyen hava ile birlikte etrafımızı sarmalayan bulutların arasında inişimiz devam etmekte idi. Dönüş rotasında biraz doğaçlama olarak inmeyi planlıyoruz. Ancak dağın sarp yüzeyi buna pek izin vermiyor. Rahat inilebileceği görünen yüzeylerin, devamında dik ve sarp yüzeylere dönüştüğü gözlenmektedir. Fakat bir noktadan inilebileceğine kanaat getirerek ilerlemeye başlıyoruz. Ancak bir süre sonra bu rotaya girdiğimize pişman oluyoruz. İniş rotasında olduğumuz için, sert zemin ve kaya yüzeyleri bir süre sonra dizlerde ağrılara sebep oluyor. Çıkış rotamız daha uzun ama eğimi daha az olduğu için iniş yönünde dizlere daha az baskı yapacaktı. Biraz sıkıntılı bir şekilde aşağıda ki düzlükte diğer rota ile birleşerek Pınarcık Yaylasına ulaşıyoruz. Kısa bir molanın ardından devam ederek parkurumuzu tamamlıyoruz.

Akçaağıl Mevkii

Ardıç Gediği

Nanalı Yaylası

Fotoğrafların tamamına linkten ulaşabilirsiniz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 9,6 km. olup ZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım : 2004m.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar haricinde her zaman yapılabilir.
Yol Yapısı :Tamamına yakını Patikadır.
Başlangıç Noktası : Serik Nanalı Yaylası.
Bitiş Noktası :Serik Nanalı Yaylası.
Su Kaynakları : Parkur üzerinde ki su kaynakları işaretlenmiştir.
Alış-Veriş Alanları : Alış-veriş imkanı yoktur.
Konaklama : Çadır Kampı için uygun yayla düzlükleri vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişi ile gidilmeli ve bir yakınınıza gideceğiniz konum bildirilmelidir!!!

Google Maps Harita Görüntüsü(Bu yazı da bahsedilen rota, sarı renklidir)

Powered by Wikiloc

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...