İŞİNİZE YARAYABİLİR TIKLAYINIZ! .mail: info@yabanhikayesi.com
HARİTALAR
Wikiloc : bisikletrotalari

Yayınlar, fotoğraflar ve içerikler izinsiz kullanılamaz!!!

27 Haziran 2016 Pazartesi

ANT - 082 ÜÇOLUK - SÖĞÜTCUMASI - DÜZLÜBELİ - FESLİKAN

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!



TERAPİ TADINDA 
Bu rota Antalya'nın günübirlik en zorlu ve en uzun parkurlarından bir tanesidir. Parkur iki yönlü de yapılabilirdi. Bu yönde uzun bir tırmanış hakim iken, diğer yönde ki tırmanış daha diktir. Mevsim normallerinin üzerinde seyreden hava sıcaklıkları yüzünden, sabah 05:30 sularında yola çıkarak, bunaltıcı nemden etkilenmeden yüksek rakımlara çıkmayı başarıyorum. Hisarçandır bölgesini, henüz yükselmemiş güneş ile birlikte ağaçların gölgesinde serin serin geçiyorum. Öğle saatlerinde vardığım 1200 metre rakımda ki Üçoluk Köyünde hava oldukça serinlemiş durumda idi. Çok fazla zaman kaybetmeden, Burhan Abinin işlettiği markette kendi üretimleri olan tereyağında köy yumurtası ile geçiştirdiğim öğle yemeğinin ardında yola devam ediyorum. Çevresi geniş şapka ve kolluklarla güneş ışınlarından korunuyorum. Güneş ışınları direk vücuda temas etmedikten sonra çok zararı olmuyor. Serin serin esen rüzgarla birlikte, bisiklet binmek ise terapi tadında ayrı bir keyif veriyor.

Tek başıma çıktığım bisiklet yolculuklarım genellikle benim için bir anlamda terapi olmuştur. Özellikle uzun tırmanışları içeren rampalar ayrı bir keyif ve haz vermektedir. Rampalarda dönen pedallarım ile birlikte, iç dünyama uzanan yolculuğum da başlar. Genellikle cevapsız sorulara cevap bulur, çözemediğim sorunlarımı çözüme ulaştırarak huzur bulurum. O nedenle tek başıma yaptığım turlar benim için hep çok özeldir.

NİRVANAYA ULAŞAN RAMPALAR
Geride kalan rampalardan sonra bacaklarımdan tereddüt etmeye başlamıştım. Ancak henüz bir sıkıntı hissetmemiştim. Fakat önümde parkurun ciddi bir bölümü ve zorlu stabilize yoldaki tırmanışlar beni bekliyordu. Söğütcuması Köyüne ulaştığımda yanıma 4-5 litre su ve 1 litre kola alarak yola devam ediyorum.. Kolanın tükenme noktasında işe yaradığını ve enerji verdiğini duymuştum. En azından böyle bir durumda denemekte yarar vardı. Söğütcuması'nı geçiyor ve Yarbaşçandır yol ayrımından direk devam ederek Dereköy tarafına ilerliyorum. Düzlübeli Yaylası yol ayrımından sonra dik bir şekilde başlayan toprak yol ile şartlar zorlaşmaya başlıyor. Bir kaç virajdan sonra korktuğum başıma geliyor ve sağ bacağım tehlike sinyalleri vermeye başlıyor. Kramp şeklinde ağrı ile başlayarak belime doğru çekme yapıyor. Ters kasları çalıştırmayı deneyerek ağrı yapan kası dinlendirmeye çalışsam da nafile, ağrı şiddetini artırıyor. Kısa bir mola veriyor ve gerdirme hareketleri ile rahatlatmaya çalışıyorum. Sürekli yanımda taşıdığım kas ve kramp ağrılarına iyi gelen Forever'ın kremi ile masaj yapıyorum. Kas ağrısı ile idare edebilirim ama sağ bacağımdan belime doğru çekerek devam eden ağrı hem korkutuyor hemde çekilmez bir hal alıyor. Sık sık kısa molalarla Düzlübeli Yaylasına ulaşıyorum. Buradan sağa devam ederek Yarbaşçandır üzerinden Antalya'ya ulaşmak mümkün. Ancak bu noktaya kadar bisikletle gelerek, bu noktada parkuru tamamlamadan dönmek içime sinmiyor. Daha öncesinde de bir kaç kez bu rotayı, Üçoluk Köyüne kadar araç destekli çıkarak yapmıştık. Ancak araç destekli olduğu ve tamamı bisikletle yapılmadığı için yayımlamamıştık. Dolayısıyla bu şansı tekrar yakalama ihtimalimiz de tekrar olmayabilirdi. Sıvı ve gıda takviyesi ile masajlara devam ederek gerdirme hareketlerini sürdürüyorum.

Hangisinin faydası oldu bilemiyorum ama yola devam ederken, belime doğru vuran ağrının kesildiğini fark ediyorum. Mümkün olduğunca sık sık mola veriyor ve en düşük vites ile yavaş yavaş ilerliyorum. 65 kilometre sonunda, 2080 metre rakımda parkurun zirve noktasına ulaşıyorum. Bundan sonraki bölüm artık tamamen inişle devam etmektedir. İlerleyen ilk yol ayrımında, sol taraf Saklıkent'e sağ taraf ise Karçukuru Yaylası ve Feslikan Yaylası'na gitmektedir. Karçukuru'ndan gitmek keyifli olurdu, ancak zorlu bir parkurdan sonra burada ki tırmanışı gözüm yemiyor. Feslikan Köyüne devam ederek, Çağlarca ve Geyikbayırı üzerinden Çakırlar Pazar yerine ulaşıyor ve Konyaaltı sahilinde turu tamamlıyorum...

Tırmandıkça geride kalan Sivridağ.

 Hisarçandır

 Hisarçandır


 Üçoluk Market

 Söğütcuması Köyünden sonra görülebilen Alakır Vadisi Manzarası

 Alakır Vadisi, Sağ tarafta karşı yamaçlar ise Dibek Tabiat Koruma Alanı


 Karşıda Bakırtepe ve sağda Tunç(Bereket) Dağları

 Düzlübeli Yaylası


Aşağıda Dereköy

 Son rampalar...

 Ve 2080 metre olan parkurun zirve noktası

Uzun ve keyifli bir iniş kaldı geriye

 Sağ taraf Kar Çukuru, Saklıkent ise solda kalıyor

Serinlikten sonra nemden görülemeyen Antalya...

Zorluk Derecesi :Toplamda 113 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 2080 metredir.
Toplam Tırmanış: Bisikletle çıkılan toplam tırmanış 2850 metredir. 
Hangi mevsimde yapılır: Kış ayları, yağışlı havalar ve sıcak yaz günleri haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Dağ bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :% 65 asfalt, %35 stabilize  parkurdur. 
Başlangıç Noktası : Falez Kavşağı.
Bitiş Noktası :Falez Kavşağı.
Su Kaynakları : Parkur üzerinde sıklıkla doğal su kaynağı bulunmaktadır. Mevsim şartlarına göre dikkatli olmakta fayda vardır.
Alış-Veriş Alanları : Hisarçandır, Üçoluk ve Söğütcuması Köylerinde, köy bakkalları mevcuttur.    
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır. 
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü


Powered by Wikiloc
Wikiloc Harita görüntüsü


GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...

Sevgiyle Pedalla ...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder