11 Mayıs 2014 Pazar

ANT-056 FİNİKE-BELEN YAYLASI-İDEBESSOS-ALAKIR BARAJI

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Hava durumunun karışık olduğu bir günde zorlu bir rotayı daha yapmak üzere günün ilk ışıklarıyla Finike ilçesine doğru yola koyuluyoruz. Yol boyunca hava şartları sürekli değişmekte ve parkuru yapıp yapamayacağımız konusunda şüphelerimiz artmaktaydı. Adrasan yol ayrımından sonraki Kumluca'ya doğru inişe geçtiğimizde, hem deniz üzerinin hemde Demre tarafında havanın açık olması bizleri sevindirdi. Tırmanış yapacağımız Sarıkaya Mevkiinde bulutlar görünüyor olsa da, en azından o bölge de ıslanmayı göze alarak parkuru tamamlayabileceğimizi düşünüyorduk. Finike de bisikletlerimize binerek yağmurlu geçen bir kaç günün sonunda ki güzel bir hava ile rotamızın başlangıcında pedallarımız dönmeye başlıyor. Yalnız köyüne kadar hafif tırmanışla asfalt yolda ilerliyoruz. Yalnız Köyü içerisinden direk olarak sert ve stabilize toprak parkurda tırmanmaya başlıyoruz. Yemyeşil ağaçlar ve rengarenk çiçeklerle bezenmiş bu şirin köyün çocukları Hasan, Hüseyin ve Ömer bisikletleri ile ve koşarak eşlik ediyorlar bizlere. Köyün çıkışında, gittiğimiz yönün daha zorlu olduğunu ve sol taraftan devam edersek daha az eğimli yeni yapılan yol ile devam edebileceğimizi söylüyorlar. Ne kadar haklı olduklarını devam ettiğimiz orman içerisindeki bozuk zeminde ilerlediğimizde ve tarif etmiş oldukları yol ile kesiştiğimiz de anlamış olsak da, geride kalan bu alanda ki manzaranın diğer taraftan daha keyifli olduğunu düşünüyoruz. Hava şartları alçak bölgelerde ve açık alanlarda açık olsa da, yükselmeye devam ettikçe ve dağlık alanın içine girdikçe sertleşmekte ve ara ara yağış atmakta idi. Oldukça  dik ve zorlu bir tırmanışla 1200 metre rakıma kadar tırmanıyoruz. Bulutların sürekli harekette olduğu bu nokta da zaman zaman yağmur yağmakta idi. Sarıkaya Kayalıklarının zirvesinde bulunan Oluklu Yayla ve Gözetleme Kulesi de hedeflediğimiz rota içerisinde idi. Ancak kayalıkların olduğu bölümde ki mayıs ayında yağan kar manzarası ile imkansız bir hal alıyor. Zirve tırmanışından vazgeçtiğimizde bölgede bulunan İdebessos Antik kentine doğru ilerliyoruz. Sol tarafımızda kara bulutlar içerisinde kaybolmuş olan ve kar yağışını görebildiğimiz Sarıkaya Mevkii, sağ tarafımızda ki Alakır Vadisi ve mis kokan çam kokulu orman içerisinde ki ilerleyişimiz Antik Kent kalıntılarına kadar devam ediyor. Antik Kent içerisinde kuytu bir alanda çiseleyen yağmurdan sığınarak öğle yemeğimizi yiyoruz. Etrafı incelediğimizde geçmişten bu güne kadar ayakta kalmayı başarabilmiş olan devasa kayalarla yapılmış mezarların, defineciler tarafından kazıldığına ve talan edildiğine şahit oluyoruz. Artık dönüş yönüne geçerek parkurumuzun tırmanışlı bölümlerini geride bırakarak orman içerisinde Alakır Vadisinin derinliklerine doğru inişe geçiyoruz. Orman içerisinde kesinlikle kelimelerle anlatılamayacak güzelliklerde ki çok güzel alanlardan geçiyoruz. Karacaören Köyünden sonra Alakır Barajına yaklaştığımız bölgelerde ki yollar, etrafta ki patikalar ve kaya oluşumları kesinlikle büyüleyici güzelliktedir. Hem bisikletle hemde yürüyüşle gezintiler yapılabilecek alanlar mevcuttur. Gördüğümüz kadarıyla Alakır Barajının etrafında bisikletle turlayabilecek yollar bulunmaktadır.Alakır barajından Sahilkent yönüne doğru ilerleyerek farklı kaya oluşumları ve manzaraları arasında ilerlemeye devam ediyoruz. Sahilkent'ten Yuvalılar yönüne ilerlediğimizde yolumuz üzerinde ki Limyra Antik kalıntıları arasında turumuzu tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi :Toplamda 70 km. olan, ÇOKZOR bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1200 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Sadece Dağ Bisikleti için uygundur.
Yol Yapısı :%20 asfalt, %80 stabilize parkurdur.
Başlangıç Noktası : Finike.
Bitiş Noktası :Finike.
Su Kaynakları : Yol üzerinde çeşitli noktalarda su kaynakları mevcuttur. Her noktadan sonra yanınızda en az 1 lt su bulundurunuz.
Alış-Veriş Alanları : Yalnız Köyünden sonra herhangi bir alış veriş aimkanı yoktur.
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

GPS ve rota verilerini üye olmadan DROPBOX üzerinden buradan indirebilirsiniz.

Başka bir rotada görüşmek üzere...