29 Nisan 2014 Salı

FRİG VADİSİ BİSİKLET TURU (2 GÜN)

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Eskişehir-Afyon-Kütahya illeri arasında kalan bölgede bulunan Frig Vadisi'nde bisiklet turu yapmak üzere araştırmalara başladık. Araştırmalarımızda gördüğümüz bölgede ki halen ayakta kalan ve bir kısmı koruma altına alınmış olan doğal tarihi kalıntılar bizleri büyülemiştir. Bölgede ki bisiklet rotalarını incelerken ilki 2011 yılında yapılmış olan Unlimited Academy Frig Vadileri Bisiklet Turu web sayfasına rastladık. Bu yılda ikincisinin düzenleneceğini görünce hem heyecanlandık hemde çok sevindik. Unlimited Academy Frig Vadileri Bisiklet Turu web sayfasını incelediğimizde ve düzenleyen arkadaşlardan aldığımız bilgiler ışığında gördük ki, hazırlanmış olan rotalar hem kültürel yapıların büyük bir bölümünü kapsamakta ve hem de Festivalden ziyade Kültür Turu olarak nitelendirilebilmektedir. Hem rotalarıyla hem de Kültürel anlamıyla misyonumuza uyması aynı zamanda da pek çok dostlarımızla bir araya gelebilecek olmamız sebebiyle Frig Vadisi Turumuzu Unlimited Academy ekibiyle birlikte yapmaya karar veriyoruz. Frig Vadisi bölgesinde ki bisiklet parkuru aslında en az 4-5 gün olarak yapılmalıdır. Ancak zamanımızın kısıtlı olması sebebiyle şimdilik 2 gün olarak parkuru tamamlıyor ve diğer parkurları da daha sonra yapmayı amaçlıyoruz.
26-27 Nisan tarihlerin de yapılacak etkinlik için bir gün öncesinde Festival alanına ulaşarak oldukça samimi, sıcakkanlı ve ekip ruhuyla çalışan festival komitesi tarafından karşılanıyor ve kaydımızı yaptırıyoruz. İlk günün akşamında kısa bir şehir turu atarak diğer katılımcılarla kaynaşıyor ve Afyon şehrinin meşhur yöresel yemeklerinden tadarak istirahate çekiliyoruz.
Ertesi günün ilk ışıklarıyla uyanıyor, hazırlıklarımızı tamamlıyor Afyon Valiliği önüne hareket ediyoruz. Afyon Valimizin konuşmasından ve programın açıklanmasından sonra Frig Vadisine doğru yola koyuluyoruz. Çıkrık, Doğanlar, Alanyurt, Kıyır ve Eskieymir üzerinden kamp alanımız olan Ayazini'ne ulaşıyoruz. Kıyır Köyüne kadar bölgenin bahar ve doğa güzellikleri arasında pedal basıyor ve temiz havanın keyfini çıkartıyoruz. Kıyır Köyü yakınlarında tarihi kalıntılar ve kaya yerleşim alanları bulunmaktadır. Yer yer oldukça uzun ve zorlu rampaları olan ilk günün parkurunu akşam saatlerinde 75 km ile tamamlıyoruz. Ayazini Köyünde ki tarihi kalıntılar ve oyma kaya yapıları arazında ki geniş alanda kampımızı kuruyoruz. Yöresel tatlarla sunulmuş olan lezzetlerle akşam yemeğimizi yiyoruz. Ultramaraton Koşan Kemal ÖZDEMİR ve pek çok ülke ve şehir gezmiş olan Eda BELLEK sunum ve söyleşisi eşliğinde ki sohbetlerle ilk günü tamamlıyoruz.

ikinci günün yine ilk ışıklarıyla kalkıyor, yöresel tatlarla kahvaltımızı yapıyor ve kampımızı topluyoruz. Turun ikinci gününün parkuru daha çok kültürel kalıntılar ve doğal güzellikleri barındırmaktadır. Hem çevreyi daha rahat gezebilmek, hem de fotoğraf çekimleri için kafamıza göre durabilmek ve diğer katılımcılara engel olmamak için grubun en arkasından hareket ediyoruz. Zaman zaman arkamızdan diğer arkadaşların gelmediğinden emin olarak rotadan çıkıyor ve hem görüntüsüyle hemde arazi yapısıyla bizleri büyüleyen arazi yollarına dalıyoruz. Hem arazi yapısını ve yolun çıkıp çıkmayacağını bilemediğimiz ve hem de bizi takip edebilecek diğer arkadaşlarımızın performansını ve durumlarını bilemediğimiz için bizi takip eden kimsenin olmamasına özen gösteriyoruz. Karşımıza çıkan doğal güzellikler yanı sıra yolumuzu kesen çoban köpekleriyle de karşı karşıya geliyoruz. Yoldan çıkmak çoğu zaman heyecanlandırır, sevindirir, çoğunlukla yorar ve kesinlikle çoğu zaman maceraya sürükler. Macerayı seviyorsanız tedbirlerinizi aldıktan sonra yoldan çıkmaktan korkmayın ve bunu zaman zaman yapın. Özellikle bu parkurda ki Bayramaliler Köyünden sola devam eden arazi yolunu takip ederek Emre Gölüne uzanan parkuru kesinlikle es geçmeyin. Yayınlanan Festival Rotası  aslında bu arazi yolundan geçmesine rağmen, parkurun bozuk ve zorlu olmasından dolayı katılımcıları tehlikeye atmamak üzere komitenin Köyün asfalt yolunu takip ederek devam ettiklerini zannediyoruz. Bu bölümün bazı kısımlarında yol çok bozulmuş, derin yarıklar oluşmuş ve zaman zaman da yol tamamen kaybolmuştur. Ancak çevreleyen Peri Bacası görünümünde ki oluşumlar sayesinde doyumsuz anlar yaşanabilmektedir. Doğal güzellikler arasında Emre Gölüne ulaşıyoruz. Gökyüzünde Kara bulutların toplanması ve hareketleri gösteriyor ki ilerleyen saatlerde şiddetli bir sağnak yağış ile karşı karşıya kalacağız. Öğle saatlerinde Döğer'e ulaşıyor ve yemek sonrası başlayan sağnak yağışla birlikte dönüş yoluna geçiyoruz. Muhteşem parkurlar arasında eşsiz ve doyumsuz anlar yaşatan Frig Vadisi Bisiklet Turu, yağmurda bisiklet binmenin keyfi ile mutluluğumuz katlanarak doruk yapıyor ve hüzünlü veda ile tur sonunda dostlarımızdan ve Afyon'dan ayrılıyoruz.

Büyük gayretler ve emeklerle hazırlanmış parkurlarla bizleri ağırlayan, emeklerini esirgemeyen, sıcakkanlı ve dostane tavırlarla bizleri karşılayan ve çok özel anlar yaşatan başta  Unlimited Academy ekibine, destek veren kamu kurum ve kuruluşlarına, yöre halkına ve değerli katılımcı arkadaşlara buradan tekrar teşekkür ediyor ve komitenin bu çalışmalarının farklı parkurlarda ve etkinliklerde tekrarlamasını umut ediyoruz.

Zorluk Derecesi :Toplamda 150 km. olan, KOLAY bir parkurdur.
Maksimum Rakım :Bisikletle çıkılan maksimum rakım 1411 metredir.
Hangi mevsimde yapılır: Yağışlı havalar ve kış ayları haricinde her zaman yapılabilir.
Bisiklet Seçimi : Arazi parkurları sadece Dağ bisikleti için uygundur.
Başlangıç Noktası : Afyon İli Valilik önü.
Bitiş Noktası :Ayazini Köyü.
Su Kaynakları : Yol boyunca çeşitli noktalarda su kaynakları mevcuttur..
Konaklama : Kamp için uygun bölgeler mevcut ise de güvenlik tedbirleri almakta fayda vardır.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü 1. Gün Rotası

Google Maps Harita Görüntüsü 2. Gün Rotası

Başka bir rotada görüşmek üzere...