30 Temmuz 2013 Salı

Ant-034 İMECİK KÖYÜ - İMECİK YAYLASI

Rota ve harita bilgileri sayfa sonunda yer almaktadır...

Rotaları aşağıda paylaşılmış olan wikiloc sitesinden telefonunuza yada GPS cihazınıza yükleyerek daha detaylı inceleyebilirsiniz. Telefonunuza yüklemek için buradan yardım alabilirsiniz!!!

Bu rotamız oldukça zorlu ve kondüsyon gerektiren bir parkurdur. Yaklaşık olarak 70 km civarında olup, 12-13 km lik kesintisiz sert bir tırmanış ile toplamda 24 km civarında tırmanış etabı vardır. Rotamız Antalya- Korkuteli Karayolunun 40. km civarlarında bulunan Yazır Köyü Yol ayrımından başlamaktadır. Burada yol iki yönlü devam etmektedir. Bir tanesi sağ tarafa tarım arazilerinin arasında devam eden ve dağ yollarından geçerek (yer yer patika yollarla devam eden) İmecik Köyüne ulaşmaktadır. Sol tarafa devam eden yol ise Güzle Köyü üzerinden İmecik Yaylasına gitmektedir. Güzle Köyüne devam eden yol eğimi az fakat uzun tırmanışı olan bir yoldur. Sağa devam eden yol ise eğimi dik ama düzlükleri de olan bir yoldur. Biz sağdan gitmeyi seçerek rotamıza başlıyoruz. Kısa bir süre tarım arazileri arasında düz bir yoldan devam ederek ilerleyen bölümlerde yer yer orman yolu ve yer yer patika yoldan giderek devam ediyoruz. Dağ bisikletleri için zorlu bir yol olmakla birlikte oldukça keyifli ve eğlenceli bir parkurdur. İlerleyen bölümlerde İmecik Köyüne kadar devam eden asfalt yol ile birleşerek İmecik Köyüne ulaşıyoruz. Köy bakkalından ihtiyaçlarımızı karşılayarak  tekrar yola koyuluyoruz. Hemen köy çıkışında 12-13 km lik kesintisiz tırmanışa sahip olan dağ yolu ile tırmanışa başlıyoruz. Rakım yükseldikçe seyri ve keyfide artan yolumuz oldukça zorluyor hepimizi. Uzun tırmanışların en kötü yanı, durduktan sonraki tekrar devam edebilmek için kaslar ısınıncaya kadar olan zamandaki verdiği acı ve zorluktan dolayı, fotoğraf çekebilmek için duramamaktır. Yol üzerinde bir iki yerde yaylacılar mevcut olup, buralarda su kaynakları bulunmamaktadır. Tankerlerle taşıma yöntemi ile su ihtiyaçlarını gidermektedirler. Buralardan su temin etmek pek sağlıklı olmayabilir. Tırmanış biter bitmez tepeyi aştığımızda Saklıkent Dağının ve İmecik Yaylasının manzarası bizleri karşılamaktadır. Yolumuzun bundan sonraki bölümün büyük çoğunluğu sürekli iniş ile devam etmektedir. Biraz indikten sonra İmecik Yaylasının üst tarafında ki buz gibi suya sahip olan doğal su kaynağından gerekli su ihtiyacı karşılanabilmektedir. Sağımızda kalan Saklıkent Dağı eşliğinde yolumuza devam ederek İmecik Yaylasını, Güzle Köyünü geçerek, Termessos Antik kentinin bulunduğu Güllük Dağı manzarası eşliğinde yine Korkuteli Karayolunun İmecik Köyü yol ayrımında parkurumuzu tamamlıyoruz.

Yükseklik Profili

Zorluk Derecesi : 2150 m rakımlara yaklaşık olarak 10 km. lik sürekli tırmanışla çıkılan ve toplam 70 km. civarında olan ÇOK ZOR bir parkurdur.
Hangi mevsimde yapılır:  Kış ayları hariç diğer zamanlarda yapılabilir. Yağışlı günlerde dikkatli olunmasında fayda vardır.
Bisiklet Seçimi : Dağ Bisikleti.
Başlangıç Noktası : Korkuteli Yolunun İmecik Köyü Yol ayrımı. Yazır Köyü hizasında.
Bitiş Noktası : Korkuteli Yolunun İmecik Köyü Yol ayrımı. Yazır Köyü hizasında.
Su Kaynakları : Belirli noktalarda su kaynakları mevcuttur. İmecik Köyünden sonraki 10 km lik tırmanış yolunda İmecik Yaylasına ulaşana dek hiç bir su kaynağı yoktur, dikkatli olunmasında fayda vardır.
Alış-Veriş Alanları : İmecik Köyünde köy bakkalı vardır. Zaruri ihtiyaçlar karşılanabilir.
DİKKAT!!! Herhangi bir kaza riskine karşılık kesinlikle en az iki kişile gidiniz ve bir yakınınıza gideceğiniz konumu bildiriniz!!!

Google Maps Harita Görüntüsü

GPS ve rota verilerini buradan indirerek daha detaylı inceleyebilirsiniz...

Başka bir rotada görüşmek üzere...